Uvećaj eCommerce Zaradu Za Praznike u 5 Koraka!

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Praznici nam stižu, praznici nam stižu… Ova pesmica koja se vrtela na reklami čuvenog brenda jednostavno poziva ljude da euforično uđu u radnju i nakupuju i šta im treba i šta ne.

Jednostavno je tako, pre Nove i za praznike oko nje ljudi kupuju kao ludi.

Ovo je iz ugla svakog eCommerce biznisa (kakav je tvoj Brendly dućan) prilika koja se ne sme propustiti. Pogotovo ako znamo da je u poslednjih par godina kupovina online nerealno porasla.

U ovom tekstu ćemo ti otkriti kako da iskoristiš prazničnu euforiju i napraviš strategiju koja će biti prava!

Zato te za ove praznike savetujemo da:

  1. Odrediš cilj praznične kampanje
  2. Spremiš posebnu ponudu
  3. Tvoje društvene mreže budu aktivne
  4. Pustiš reklame
  5. Učiš i brojiš parice
ecommerce praznicna kampanja
Uvećaj eCommerce zaradu za praznike!

1. Odrediti cilj praznične kampanje je bitno, tačnije neophodno

Odrediti cilj je najbitniji deo, a i najlakši. Ciljevi mogu biti:

  • Veća prodaja
  • Pružanje što boljeg korisničkog iskustva
  • Pokazivanje zahvalnosti starim kupcima
  • Prikupljanje podataka o kupcima, građenje baze
  • Građenje prepoznatljivosti brenda
  • Komuniciranje vrednosti brenda

Koliko god ponekad želeli da razbijemo s prodajama, treba biti realan i odabrati neki cilj koji se zaista može ostvariti.

Ako smo juče otvorili prodavnicu (metaforički juče) i nemamo izgrađenu publiku, onda neka velika prodaja nije za očekivati.

S druge strane, ako imamo dovoljan broj ljudi i znaju za nas, onda su popusti najbolja opcija, to svi vole, to svi očekuju za praznike.

popusti - procentualni popusti - praznicni popusti
Popusti su ono što kupci očekuju u vreme praznika!

Saznaj više o tome kako možeš iskoristiti popuste na najbolji mogući način.

Neki biznisi su se fokusirali da pruže dobro korisničko iskustvo. To bi značilo da ako si vlasnik ribarnice možeš ponuditi besplatne riblje recepte. Za one koji prodaju garderobu to se u najvećem slučaju svodi na gift guide-ove (vodiče za poklone).

U tim vodičima možeš da napravite ponudu koja će biti korisna kupcu i pomoći mu da nađe idealan poklon za nekoga. Tako možete napraviti vodič za one koji ne znaju šta da kupe devojci ili dečku za praznike.

gift guide primer
Primer vodiča za poklon

Osim poklon vodiča, postoji i još kreativnih načina da se pomogne kupcu, treba ih smisliti.

Ono što se može postaviti kao cilj jeste pokazivanje zahvalnosti prema onima koji već znaju za nas. Tako nešto je uradio jedan od naših korisnika, za Crni petak.

Eto baš za Crni petak je nastao Supervlažno brend, a vlasnik se odlučio da na „godišnjicu“ obraduje pratioce:

supervlazno iznenadjenje
Supervlažno iznenađenje za Crni petak

Naravno pored ovih ciljeva, cilj može biti prikupljanje mejlova, širenje reči o vašem brendu i šta zastupa i još mnogo toga.

Najbitnije od svega – imajte cilj!

2. Spremi prazničnu ponudu

Praznična linija proizvoda, to se traži!

Ako nemaš previše vremena da praviš specijalne proizvode namenjene praznicima, onda je u redu odabrati one koji su se do sada pokazali kao najtraženiji. Za njih se može napraviti posebna ponuda, koja će trajati samo dok traju praznici.

Neki naši korisnici su se odlučili da izbace deo praznične kolekcije, pa tako npr. imamo prazničnog Pingvina na steroidima:

3. Društvene mreže moraju da gore!

Potrudi se da u ovo doba, kada je najveći broj ljudi ušuškan i pored svog omiljenog uređaja napraviš najbolji mogući sadržaj.

Ako znaš ili misliš da znaš šta tvoja publika, tvoja ciljna grupa voli, daj im to. Tako ćeš više i naučiti o njima, videćeš šta ti lajkuju, komentarišu, a šta ih jednostavno ne interesuje.

raspored objava za drustvene mreze
Napravi raspored objava za društvne mreže, a pored toga kači i aktuelnosti

Što veća aktivnost, to bolje.

Neka tvoje društvene mreže budu interesantne i življe nego ikad. Spremi sadržaj i aktiviraj ljude!

Jedan sjajan primer je naša Uncut, koja je ne samo aktivna, već je i izbacila ceo set stikera na Viberu namenjen Novoj.

4. Pusti reklame, pod obavezno!

Prioritet jeste da budeš sve vreme prisutan i aktivan na društvenim mrežama, jer ljudi na taj način upoznaju tebe i tvoj brend i podsećaš ih na ono šta nudiš i zbog čega postoji.

Ukoliko ne stižeš da se posvetiš tome, a opet imaš želju da se istakneš u ovom periodu godine, ne brini, tu su za tebe Facebook reklame (Ads Manager) i saradnja sa influenserima.

Danas, sa ova 2 „alata“ možeš da postigneš više nego ikad!

Pa da počnemo…

Da bi praznici bili veliki za tebe i tvoj brend i da iskoristiš potencijal reklamiranja preko Facebook-a, potrebno je da:

Za početak podesi FB Pixel!

Kada imaš setovan Facebook Pixel, stvari idu mnogo jednostavnije. Alat koji skuplja sve informacije o ljudima koji ti posete prodavnicu, ili na njoj odrade neku radnju.

Ako još uvek nemaš podešen FB Pixel, evo vodiča da to učiniš odmah!

Pixel „pamti“ ljude po radnjama koje su izvršili na prodavnici, tako što ih odvaja na ljude koji su obavili kupovinu, ili na one koji su proizvod stavili u korpu, a nisu završili kupovinu itd.

pokloni - poklon crni petak - pokloni crni petak
Ljudi ovih dana kupuju poklone i garderobu, zašto ne bi od vas?

Ono što nam ovaj alat omogućava jeste da napravimo posebne grupe ljudi koji su odradili određenu akciju, kako bismo ih kasnije ciljali posebnim reklamama. Ove grupe se nazivaju Publike.

Na ovaj način možemo da napravimo Publiku koja će da obuhvata sve ljude koji su npr. dodali u korpu proizvod X , a nisu završili kupovinu, pa da kasnije upravo tim ljudima prikažemo novu reklamu sa nekim posebnim pogodnostima, kako bismo ih motivisali da dovrše kupovinu.

Dakle, kada podesiš FB Pixel, vreme je da se podese Publike.

Brendly ti je spremio i mini vodič za FB publike koji možeš pročitati ovde!

Puštanje Facebook kampanja

U zavisnosti od cilja praznične kampanje bira se i cilj FB kampanje. Tako, ako želiš da što veći broj ljudi vidi tvoju prodavnicu izaberi „TRAFFIC“ kao cilj kampanje.

Ovaj cilj je za sve one koji su na početku i tek treba da prikupe podatke o svojoj ciljnoj grupi, uz pomoć što većeg saobraćaja.

Pročitaj uputstvo o podešavanju Traffic kampanje!

Ovim ciljem omogućavaš veliki saobraćaj na prodavnici, a Pixelu da pamti ljude koji su posetili tvoju prodavnicu, ili stranu proizvoda.

Ako želiš veći broj prodaja, onda je „CONVERSIONS“ kampanja idealna za tebe, jer u njoj konačno krećemo sa brojanjem prodaja.

Kako bismo izbegli najskuplji vid oglašavanja, bitno je da izaberemo opciju brojanja konverzija pod nazivom „Add to cart„. (preporučljivo za one koji nemaju testiran proizvod – onaj koji se uveliko prodaje)

Evo uputstva o tome kako podesiti ovu kampanju!

add to cart kampanja - dodavanje u korpu - korpa na sajtu - dodavanje u korpu kampanja
Sećate se prodajnog levka? Veći broj ljudi će dodati u korpu, manji završiti kupovinu, zato ćemo prve ciljati!

Tu brojimo ljude koji su reklamirani proizvod dodali u korpu. Facebook dalje uči na osnovu tih podataka i kada se skupi prvih 50 kreće da prikazuje tvoju reklamu ljudima koji su slični onima koji su skloni da dodaju u korpu.

Na taj način ostvaruješ veći broj konverzija (dodavanja u korpu) za manje pare. Sjajno, zar ne?

Podaci koje nam „Ads Manager“ daje su često ne sto posto tačni, ali vrlo lako preko Google Analitika možemo dobiti konačan i realan broj dodavanja u korpu ili prodatih proizvoda od te kampanje.

Za dobit i očekivanu prodaju je bitno strpljenje i ulaganje u reklame.

Zato se naoružaj strpljenjem, pusti reklame i biće ovi praznici berićetni!

5. Uči iz uspeha i grešaka

put ka uspehu
Put ka uspehu je jasan, samo treba učiti brzo

Najbitnije od svega je da se izvuče pouka. Možda kampanja bude izuzetno uspešna, to znači da je ne treba menjati mnogo, već da se za sledeći put samo malo „dotera“.

Možda ne uspe, a šta onda?

Pa to se jednostavno dešava. Previše je konkurenata, ljudi su otporni na marketing u velikoj meri, te je ovo nešto iz čega se mora učiti. Pokušaj da shvatiš šta je pogrešno. Da li je cilj, pristup, sadržaj reklama ili nešto treće, pa menjaj i ispravljaj.

Jednom kada ubodeš i saznaš šta ljudi vole i kako im to možeš ponuditi, na redu je brojanje parica 🙂

Za uspešne praznike!

Neka ti ovi praznici budu kao nikada do sada!

Isprati naše savete i daj sve od sebe da se za tvoj brend nadaleko čuje.

Moguće je, i te kako. Dokazali su mnogi naši korisnici.

Ako negde zapneš ili ti je potrebna pomoć imaj tu slobodu da nas kontaktiraš, preko društvenih mreža ili mejla. Možda ti možemo dati koristan savet kako da napraviš kampanju koja razbija.

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše da pokreneš svoj brend

Registruj se već sada i započni sa kreiranjem svog brenda. Istraži Brendly platformu