Kako biste ostvarili dobru saradnju sa influenserima, i kako bi vam oni doneli dobru zaradu, neophodno je da ispunite sledeće uslove:
- Da poznajete svoju ciljnu grupu kako biste istražili influensera čija publika ispunjava interesovanja vezana za proizvode koje nudite
- Da osmislite strategiju nastupa influensera, kako bi zainteresovao svoju publiku, koja uključuje organizaciju o broju objava i formatu (Story, Feed post, IGTV Video, Carousel, Reels), što je uslovljeno budžetom kojim raspolažete (kompenzacija/plaćena saradnja)
1. Poznavanje ciljne grupe je ključno!
Ukoliko znate svoju publiku vrlo lako možete doći do pogodnog influensera koji može da donese određenu prodaju i zaradu.
Potrebno je istražiti želje, potrebe i demografiju svoje publike.
Na osnovu ovih informacija, već olakšavate proces istraživanja pogodnog influensera.
Proceni influensere na pravi način
Sledeći korak je procena influensera koja dovodi do moguće saradnje.
Ono što je bitno da znate kada je saradnja sa influenserom u pitanju je da li je njegova publika aktivna i verna, kako bi ispratila dešavanja na njegovoj društvenoj mreži.
Metrika koja vam može pomoći da saznate ove informacije je Engagement Rate. Njega možete izračunati manualno na više načina, ali zašto ne biste olakšali sebi i to uradili preko alata koji sam obračunava ovu vrednost – klikni i dođi do alata!
Prosek koji odgovara da je ER na zadovoljavajućem nivou je od 6% – 10%.
Kada ste se odlučili za pogodnog influensera prelazite na sledeći korak.
2. Strategija nastupa
Osmišljenu strategiju nastupa predstavljate influenseru za predstojeću saradnju.
Naš predlog za praznike koji su pred vama, a vezan je za strategiju nastupa influensera je:
- Poslati PR pakete ljudima za koje ste se odlučili za saradnju, u kome bi se nalazilo 2-3 vaša proizvoda. Pravljenje paketa je na vama. Budite kreativni na svoj način, a mi ćemo vam dati ideje koje možete iskoristiti. 🙂
Primeri kreiranja PR paketa:
Influenser/ka je u obavezi (ukoliko se tako dogovorite a njim/njom) da preko Story formata objavi proizvode i predstavi predstojeće popuste koje publika može iskoristiti preko promo koda koji svaki od influensera dobija.
Promo kod možete napraviti vrlo lako. Kada uđete na svoju prodavnicu, sa leve strane kliknite sa sekciju „Popusti“.
Unutar ove sekcije nalazi se podsekcija pod nazivom „Promo kodovi“, u njoj možete napraviti kod za popust koji vi odredite, kao i za proizvode koje izaberete.
Kliknite na „Dodaj promo kod“, a zatim izaberite proizvode na kojima želite da putem koda ljudi ostvare određen popust.
Kada skliknete „Nastavi“, izaćiće vam:
Preostala polja popunite onako kako vi želite.
Kreativnost predstavljanja proizvoda ostavljamo influenseru, kako bi imao slobodu da se prilagodi svojoj publici i na najbolji način opravda poverenje pratilaca, i ukaže im da je to što on nudi zaista dobro i nešto što on koristi i podržava.
Nadamo se da vam je ovaj mini vodič bio od pomoći!
Srećno sa građenjem brenda!