Cena cipela koje odmeravate danima je 30% NIŽA!
Da li ste osetili kako vam krv struji u trenutku kada ste to videli?
Želja da ih imate je veća nego ikad, a one su tu na akciji, još samo 3 dana.
Ne možete da savladate uzbuđenje, srce je zaigralo i naručujete ih!
Popusti koji su izazvali ove emocije kao i kupovinu su zapravo treći glavni motivator kupovine. Tako barem tvrdi 49% ljudi iz istraživanja koje je odrađeno.
Na osnovu mnogobrojnih istraživanja i anketa, ogromna većina vlasnika maloprodajnih radnji tvrdi da su popusti najbolja taktika prodaje.
Zapitaćete se jesu li su popusti zaista tako dobri i zašto ih onda svi konstantno ne koriste?
Postoji mnogo razloga zbog kojih ih velike ili manje firme izbegavaju, a u ovom tekstu ćemo naglasiti sve prednosti i mane popusta, kao i najbolje načine i preporuke za pravljenje popusta ili kupona.
Pre svega, popusti nisu za sve!
Koliko su popusti dobri za uvećanje broja prodaja (kratkoročno), toliko su dugoročno opasni po poslovanje, ukoliko se ne koriste na pravi način.
Mnogi biznisi širom sveta su zaradili milione uz pomoć ove prodajne taktike, dok su s druge strane mnogi ugasili svoje biznise upravo zbog popusta.
Problem sa kojim se susreću manji biznisi, ali i oni najveći (verovao ili ne) je vezano za popuste uvek isti – ne koriste ih da bi povećali vrednost brenda.
Onda kada brend postane prepoznatljiv po tome i navikne svoje kupce na popuste, veoma je teško (ponekad i nemoguće) vratiti stare cene.
Ljudi jednostavno čekaju popuste i ne kupuju ništa dok se oni ne pojave.
Na taj način je propao čuveni Mejsis (Macys – nisu mogli da ubede kupce da kupe po starim cenama), a s tim se bore mnogi drugi svetski giganti.
Zato je vrlo bitno imati jasan cilj zbog kojih uvodite popuste.
Taj cilj, ukoliko se razmišlja dugoročno nikako ne sme biti povećanje prodaja.
Pravljenje pozitivnog iskustva o brendu bi trebalo da bude glavni razlog i cilj popusta.
Podignite svest o brendu uz pomoć popusta
Jedan od pravih ciljeva popusta može biti podizanje svesti o brendu (brand awareness). Tada popusti dodaju vrednost brendu, a jedan od načina da se to postigne je sledeći:
Ukoliko se od korisnika zatraži da na profilu na nekoj od društvenih mreža prvo podele vašu objavu/sajt, a za uzvrat dobiju kupon sa kojim će ostvariti bolju cenu onda vaš brend dobija čitavu “armiju ljudi” koji se bore i promovišu ga.
Još jedan od načina je pružanje popusta referalima (onima koji preporuče prijatelju vaš proizvod). Tako će se pored širenja svesti o brendu povećati i broj lojalnih kupaca koji reklamiraju vaš brend, a njih treba nagraditi popustima.
Popusti usled pražnjenja zaliha
Jedan od povoda zbog kojih se organizuju popusti jeste pražnjenje zaliha i prodavanje proizvoda koji zastarevaju.
Da, na Brendly-ju su zalihe iz perspektive korisnika neograničene, ali se to u kampanji svakako može predstaviti i najaviti kao da su ograničene.
Uz efekat sniženja, stvara se tenzija da će zalihe nestati, što u najčešćem slučaju dovodi do kupovine.
Dakle, pražnjenje zaliha su validan razlog zbog kojih popusti postoje, a da vaš brend ne trpi i da mu se vrednost ne umanjuje.
Nešto što bi trebalo iskoristiti!
Popusti za one koji su pristupili sajtu preko reklame
Videli ste reklamu, kliknuli na nju i otišli na sajt sa proizvodom koji vas interesuje.
Nije došlo do kupovine i napustili ste sajt.
Zatim se usred čitanja objava na Fejsu ili Instagramu pojavilo ovo:
Prilično pametno, zar ne?
Ovo je jedan od najboljih načina da uvećate prodaju, a nije ga teško sprovesti u delo.
Sve što treba jeste da ovom reklamom targetirate one korisnike koji su preko reklame došli na sajt i obratite im se uz pomoć FB Pixel-a. Tome retargeting inače i služi.
Ono što se NIKAKO ne sme raditi je nuđenje popusta na proizvode onima koji su već kupovali te proizvode po standardnoj ceni.
Osećaće se prevareno i da je ono što su već kupili manje vredno nego što su do tada mislili.
S druge strane, stare mušterije će se osećati srećno ukoliko im se ponudi popust na neki novi proizvod.
Ovako ćete ojačati lojalnost kupaca prema brendu, a sam brend će dobiti na vrednosti.
Kada su još popusti/kuponi dobar izbor
Ukoliko imate neku listu pratilaca njima bi definitivno trebalo ponuditi kupone za popust.
Prikupite mejlove, napravite listu i pošaljite im mejl u kojem će se osećati posebnim jer im se nudi popust!
Savet: Neka naslov mejla bude takav da privuče pažnju i izazove iznenađenje!
Kuponi sa popustima su fenomenalni za one koji su prvi put na sajtu brenda (earlybirds što bi se reklo). Na ovaj način ćete motivisati ljude da kupe svoj prvi proizvod (što je uvek i najteže), a ukoliko je proizvod dovoljno kvalitetan, onda je odrađen dvostruko dobar posao.
Procenat napuštanja korpe je nešto što muči veliki broj eCommerce prodavnica. On se definitivno može umanjiti ukoliko se u tom trenutku aktivira popup sa kuponom. Oni korisnici koji su proizvode stavili u korpu su na ivici da nešto kupe, pa je efikasnost ovih kupona na zaista visokom nivou.
Na šta treba dodatno obratiti pažnju
U pravljenju popusta i kampanja za popuste je potrebno obratiti pažnju na više stvari, počevši od izgleda samih reklama, pa do načina i vremena kada se popusti najavljuju i kreću.
Pa da krenemo sa izgledom reklame…
Izgled reklame
Kada se prave kampanje vezane za popuste veoma je bitno kako se one grafički prikazuju.
Dizajn reklame jednostavno MORA biti profesionalan i u kreiranju istog definitivno ne treba štedeti ili zanemariti njegovu bitnost.
Ono što bi reklamna kampanja u sebi trebalo da sadrži jeste vremenski rok za koji traje. Ukoliko ne označite dokle traje kampanja potencijalni kupci neće imati određeni pritisak da posete vašu prodavnicu i naruče što pre.
Niko ne želi da ga izostave ili da propusti nešto, verujte nam, a na tome se bazira svaka dobra kampanja.
Takođe, dizajn na kampanjama bi trebalo da bude personalizovan, u skladu sa bojama i imidžom, ali i porukom brenda.
Sve ovo utiče na vrednost koju brend ima.
Veliki popusti su “no-no”
Ukoliko se odlučite na davanje OGROMNOG popusta na proizvode koji su u ponudi ljudi će posumnjati u kvalitet proizvoda.
Sigurno vam se već dogodilo da ste ušli u samoposlugu i videli neki proizvod kojem je cena umanjena za više od 60%.
Prva pomisao vam je verovatno bila – “istekao rok”.
Zato nemojte praviti popuste koji su “previše dobri da bi bili istiniti”.
Najava kampanje – Pre nego što ona počne
Najbolje kampanje počinju sa pravovremenom najavom.
Npr. ukoliko želite da pustite kampanju sa popustima na Crni Petak, idealno bi bilo da se započne najavama da će se ona zaista i desiti, danima pre Crnog Petka.
Mnoge kompanije (ima i domaćih) imaju takozvani Crni Novembar i tokom celog meseca imaju popuste, ali i reklame.
Ukoliko ste se odlučili za email kampanju, ona bi trebalo da se sastoji iz 4 dela:
- Najava
- Lansiranje – početak popusta
- Obaveštenje da je poslednji dan popusta
- Poziv pred sam kraj akcije
Pogledaj savete koji će vam pomoći da uvećate prodaju za Dan zaljubljenih!
I Brendly nudi popuste
Brendly 23.11.2020. uvodi novu mogućnost na platformi – mogućnost kreiranja popusta i kupona za proizvode koje želite.
Proizvodi koje obeležite da su na akciji (za koje će važiti popust) će se vizualno razlikovati na prodavnici i biće jasno uočljivi kupcima, kao i vreme trajanja popusta.
Uz to, Brendly je odlučio da se do kraja Decembra i sam da popust na svoje proizvode.
Sve bazne cene proizvoda na platformi umanjuju, tako da će naši korisnici u doba praznika imati šansu da zarade znatno više nego inače!
Savet za vašu Brendly prodavnicu
Ukoliko želite da pokrenete akciju vezanu za popuste na svojoj Brendly prodavnici onda je naša preporuka da napravite kategoriju sa posebnim imenom (Black Friday, Crni Petak, Popusti, Novogodišnja akcija, ili sl.) kako bi se vaši proizvodi za koje važi popust istakli i kako bi im korisnici lakše pristupili.
Nemate prodavnicu na Brendly platformi? Saznajte šta je i pokrenite svoj brend odmah!
Koja reč za kraj
Ono što je bitno znati ukoliko se odlučite za korišćenje popusta jeste da je to prodajna TAKTIKA, a ne STRATEGIJA.
Dakle, strategija bi trebala da bude destinacija (cilj koji želite da ostarite, npr. brand awareness – svest o brendu), a ne taktika – način na koji se sprovodi.
Korišćenje popusta je dobro akko služi za podizanje vrednosti brenda i ne treba ga uvek koristiti, već samo za specijalne prilike.
Takva prilika nam se uskoro bliži i zove se Crni Petak.
Jeste li spremni za akciju?