U Sjedinjenim Američkim Državama je potrošeno 211 MILIJARDI dolara tokom praznika 2021. 2020. su potrošene “samo” 192 milijarde dolara.
Trend je jasan, iz godine u godinu, ljudi za praznike zaista kupuju sve više i više. Isto se dešava u našoj zemlji.
U Srbiji Crni petak i nije toliko popularan kao u zapadnim zemljama, ali zato je na Brendly platformi ostvaren rast od neverovatnih 72% u decembru 2021. u odnosu na novembar iste godine.
Krajnje je vreme da se naoštriš i pustiš nikad jače kampanje u periodu koji sledi!
Zato ti je Brendly pripremio spisak stvari koje moraš ili bi trebalo uraditi da bi imao/la uspešne praznične kampanje.
4 stvari koje moraš uraditi za uspešnu prazničnu kampanju
- Dodaj/istakni novu liniju “prazničnih proizvoda/dizajna” – Fokusiraj se na proizvode sa dizajnom koji viču „Pokloni me“. Osim onih koji su specijalno dizajnirani za poklon u ove proizvode slobodno uvrsti i “oprobane” proizvode, one koji su se najviše naručivali tokom godine.
Na svojoj Brendly prodavnici možeš napraviti i posebne kategorije (Novogodišnja ponuda, za mame, za tate, za devojke, itd.) u kojima će se naći ovi proizvodi.
Ako se pitaš koji tip proizvoda da postaviš u ovom prazničnom periodu sigurno nećeš pogrešiti ako se usresrediš na obične majice, dukseve i cegere.
- Pripremi specijalne objave koje ćeš zakazati za praznike – Napravi social media kalendar, pripremi i zakaži objave i budi aktivan/na na društvenim mrežama.
Postoji tri tipa objava koje bi pred svaku akciju/praznik trebalo koristiti:- Objave najave – Gradimo iščekivanje i najavljujemo ponudu/akciju
- Objave ponude – Konkretne objave ponude sa ciljem da se ljudi informišu šta dobijaju ili šta si im posebno spremio/la
- Objave urgentnosti – Usmerene na to da izazovu reakciju uspavanog kupca, objave u kojima im kažemo koliko akcija traje i da će propustiti svoju šansu da uzmu proizvod koji žele ili urade ono što od njih tražimo
- Pripremi i aktiviraj reklamne kampanje na društvenim mrežama (Facebook/Instagram) – O tome šta je sve potrebno za oglašavanje na ovim mrežama i kako da pustiš reklame smo pričali u našem vodiču.
- Obavesti kupce koji su krajnji rokovi da naruče – Niko ne želi da mu naručen poklon zakasni, zato je bitno da svoje kupce obavestiš da naruče pre ???????? kako bi im paket stigao na vreme na adresu.
Sve ovo je neophodno uraditi ako želiš uspešnu prazničnu kampanju. Međutim, postoji još toga što će doneti dobre rezultate.
5 stvari koje bi trebalo da uradiš
Zato smo napravili još jednu listu stvari koje ti predlažemo da uradiš:
- Napravi popuste i promo kodove – Jednostavno je to nešto što ljudi očekuju u ovom periodu. Koliki će popust biti i za koje proizvode će važiti je delikatno pitanje i zato ti predlažemo da pre toga pročitaš naš vodič za pravljenje popusta, kao i kompletan vodič za promo kodove.
- Update-uj imena opise i meta opise – Izmeni imena i opise postojećih proizvoda i učini ih da budu zanimljivija. Neka ti ime i opis proizvoda opisuju tvoj brend i budu u liniji sa glasom brenda. Ako je ceo tvoj online nastup šaljiv, onda ni opisi proizvoda ne treba da budu preozbiljni. Svako ime proizvoda bi trebalo da reflektuje ton kojim se obraćaš svojoj publici.
Uz to, pretraga se može unaprediti ako u opisu proizvoda napišeš ono što opisuje sam dizajn, kako bi korisnici mogli lakše da ga pronađu na sajtu i Google-u. Ne zaboravi i meta opise koje možeš urediti preko Brendly-ja. - Podesi početnu stranu na svojoj Brendly prodavnici – Iskoristi mogućnost koju ti pruža naša print on demand platforma i promeni početnu stranu svoje prodavnice. Ona je tu da ispriča priču o tebi, utiče na branding i poverenje kod kupaca i predstavlja prostor na kojem možeš kazati nešto više. Nju možeš prilagoditi prazničnoj atmosferi, možda malo i izmeniti logo i postaviti banere sa prazničnom akcijom, ako postoji.
- Ažuriraj banere i logoe na društvenim mrežama – Učini da sve izgleda praznično, baš kako treba.
- Napravi email marketing kampanju – Iako ga mnogi smatraju mrtvim, email marketing je veoma efikasan i koriste ga sve najveće firme u svojim kampanjama. Brendly ti je spremio vodič o tome kako možeš napraviti email kampanju, od nule.
Iako je sve čekirano sa prethodne 2 liste, postoji još stvari koje možeš uraditi, pa ćemo ti u trećoj finalnoj listi predstaviti još stvari koje bi mogao/la da uradiš.
8 stvari koje bi mogao/la uraditi
- Napravi gift guide – Vodiči za poklon su ultra korisni za sve one koji nisu sigurni šta drugome da kupe kao poklon. Vrlo je jednostavno napraviti ih i objasniti kome mogu biti namenjeni proizvodi sa tvoje prodavnice. Na taj način onim neodlučnima možemo da skrenemo pažnju na sebe i da je naša prodavnica najbolji izbor.
- Naruči uzorak za sebe i napravi mini fotošuting – Lifestyle fotke su uvek in, a za njih ti nije potreban neki studio ili ne znam kakva kamera. Možeš uzeti mobilni telefon i napraviti odlične fotke koje se mogu deliti na društvenim mrežama. Još bolji su videi u kojima se nosi proizvod. Na kraju krajeva, posle fotošutinga možeš pokloniti proizvod nekom influenseru ili najaktivnijem pratiocu (što da ne?).
- Napravi par interaktivnih objava na društvenim mrežama – Prikupljaj podatke o svojim korisnicima, traži da budu aktivni, ali im za uzvrat daj nešto zanimljivo, neku vrednost koja će ih motivisati.
- Napravi “ponudu koja se nikada više neće ponoviti!” – Proizvod ili par proizvoda koji će važiti samo za vreme kampanje, koji se više nikada neće pojaviti na tvojoj prodavnici i oni koji ih kupe će biti jedini vlasnici istih.
- Napravi giveaway – Ovo je uvek dobrodošlo kao sredstvo za povećanje broja pratilaca ili angažovanja publike. Brendly ti je spremio vodič za pravljenje uspešnog giveawaya.
- Podeli video kako praviš dizajn – Kako to izgleda stvaranje magije, mnogi bi želeli da vide
- Sarađuj s influenserima – Bitno je odabrati prave influensere koje prate ljudi iz tvoje ciljne grupe, a ako te zanima kako da napraviš uspešnu saradnju, baci pogled na naš vodič.
- Napravi posebnu akciju na svojim društvenim mrežama – Neka ti korisnici daju ideju, ime, neku kul fotku ili sl. a ti samo za odabrane napravi posebne proizvode, potpuno personalizovane.
I najbitnije od svega, ono što nismo spomenuli u prvoj listi, a smatramo da je obavezno uraditi – širi sreću u svojoj prazničnoj kampanji!
Lepo je zaraditi, ali još lepše širiti pozitivnu energiju, povezati se s ljudima i ulepšati im praznike.
Nadamo se da smo ti pomogli da ispratiš ove naše liste i da ćeš napraviti praznične kampanje za pamćenje.