Facebook/Instagram reklame će ti definitivno doneti veći deo prodaja za kampanje kakva je za Crni petak, ali nešto što se često potcenjuje su email kampanje.
Prema mnogim statistikama email kampanje prave najveći broj prodaja (još uvek, verovali ili ne!), pa ih nikako ne smemo zanemariti kada su kampanje kao što je za Crni petak u pitanju.
U ovom „korak po korak uputstvu“ ćemo ti pokazati kako da na veoma lak način napraviš svoju email kampanju!
Koraci su sledeći:
- Odaberi email servis
- Napravi mejling listu
- Napravi kampanju
- Aktiviraj je i meri rezultate
Pre svega, potrebno je odabrati servis za email marketing, a ima ih mnogo.
U čemu je razlika kod njih?
Neki su bolji jer nude mogućnost da pošalješ mejlove velikom broju ljudi (ali zato mali broj mejlova), neki nude neograničen broj mejlova (ali zato ne daju da uneseš veliki broj ljudi kojima ćeš slati). Takođe, razlikuju se i po složenosti, gde određeni servisi nude napredne opcije, koje drugi nemaju.
Naša preporuka, za jednostavnu email kampanju i ne prevelik broj ljudi kojima će se mejlovi slati jeste MailerLite.
Lak je za upotrebu, ima besplatnu verziju i može se reći da „radi posao“.
Korak 1 – Registrovanje na MailerLite
Proces registracije je više nego jednostavan. Za početak potrebno je doći na: https://www.mailerlite.com/signup
U prvo polje je potrebno uneti ime organizacije ili firme koju zastupate. U suštini, oni neće vršiti bilo kakvu proveru, pa i ako se postavi ime prodavnice koju poseduješ proći ćeš registraciju.
Zatim unesi email i password kao i pri registraciji na svim ostalim sajtovima i pritisni plavo dugme „Create my account„:
Na sledećem ekranu je potrebno kliknuti na sivo dugme „Complete profile„:
Otvoriće ti se nova stranica na kojoj je potrebno da uneseš svoje ime i prezime, adresu, vremensku zonu i popuniš informacije o kompaniji koje zahtevaju:
Osim toga potrebno je popuniti upitnik, a možeš i iskopirati ono što smo mi odabrali, ako nemaš vremena da odgovaraš precizno:
Zatim je potrebno „dokazati“ da nisi robot i čekirati saglasnost sa uslovima korišćenja. Klikom na „Save“ ide se na sledeći korak:
Sada je potrebno odabrati dugme „Request approval“:
MailerLite od nas zahteva da verifikujemo website adresu.
Pošto se (ukoliko nemaš svoj domen) tvoja Brendly prodavnica nalazi na našem poddomenu, potrebno je odabrati opciju „I don’t have my own website“.
Tada će se pojaviti novo polje „Social media URL“ u koje je potrebno uneti link ka profilu stranice koju koristiš za prodavnicu, na društvenim mrežama:
U treće polje je potrebno opisati upravo to da koristiš Brendly Print on Demand platformu i da zato nemaš svoj domen.
Naš predlog: Iskoristi našu generičku poruku, uz to je prilagodi, tj. izmeni je na mestima gde je potrebno:
„I don’t have my own website because my business is going over Print on Demand platform called Brendly (brendly.rs/brendly-new). I am the owner of a shop you can check on a subdomain „LINK GA PRODAVNICI, npr. test.shop.brendly.rs/brendly-new“ where I present my offer to my customers. Using that shop, I sell products like t-shirts and hoodies with my design on them.“
Nakon ovoga je potrebno kliknuti na narandžasto dugme kako bismo potvrdili unete podatke i to je to. Došli smo do dela kada čekamo na mejl sa potvrdom i odobrenjem da koristimo MailerLite.
Korak 2 – Pravljenje mejling liste
Ovo ume biti malo teži korak, a ujedno i najbitniji. Potrebno je naći način da se prikupe mejlovi ljudi iz ciljne grupe koja se cilja.
Mejlovi ovih ljudi bi trebalo da se unesu u MailerLite (ili neki drugi servis koji koristiš) u „Subscribers“ sekciji u meniju:
Kao što se može videti, na ovoj listi se jedino nalazi vaš mejl, pa je potrebno kliknuti na narandžasto dugme „Add subscribers“ u gornjem desnom uglu, a otvoriće se sledeći prozor:
Na ovom ekranu jednostavnim prevlačenjem Excel fajla ili klikom na „or select it from your computer“ možeš uneti listu prikupljenih mejlova, koja se potvrđuje klikom na dugme „Import“.
To je to, sada imaš ljude koji čekaju da dobiju tvoj sadržaj. Pa da pređemo na podešavanje prve kampanje.
Korak 3 – Pravljenje email kampanje
Postoji opcija da se prave kampanje od jednog mejla (u sekciji Campaigns), ali mi ćemo ovoga puta u fokusu imati one automatske kampanje koje se sastoje iz niza različitih mejlova.
Za ove kampanje možemo odrediti uslove pod kojima se mejlovi šalju. Tako se mogu slati mejlovi u određeno vreme, ili ako korisnik odabere neku od opcija, a možemo i sami definisati pravila.
Klikom na „Automation“ u meniju otvoriće se sledeći prozor:
Potrebno je kliknuti na dugme „Create workflow“ i doći ćeš do ovog prozora:
Potrebno je dodeliti ime kampanji, a zatim odabrati kada će se ovaj niz mejlova aktivirati, odnosno početi da se šalje korisnicima.
Tu u ponudi imamo sledeće opcije:
- Kada se neko priključi listi mejlova koje imamo
- Kada korisnik popuni određenu formu
- Kada korisnik klikne na neki link koji mi želimo da klikne
- Kada popuni neko polje
- Jednom godišnje na određeni dan
- Na određeni datum koji odaberemo
Ono što je nama u ovom trenutku potrebno je prva lista, odnosno „When subscriber joins a group“.
Zatim je potrebno odabrati grupu (listu mejlova koju smo prikupili), na slici Brendly Test:
Dalje bi trebalo kliknuti na „Save“.
Sada smo došli do dela kada treba da dodamo mejlove i odredimo pravila po kojima će se oni slati.
Kliknimo na „+“, a zatim na Email:
Sa desne strane će nam se otvoriti polja u koja je potrebno uneti:
- Naziv mejla
- Naslov mejla koji će korisnici videti kada im stigne u inbox
- Podatke od koga je mejl (naziv pošiljaoca – ime brenda npr., mejl koji je povezan)
Označimo Tracking opciju ispod kako bismo unutar Google Analitike mogli da ispratimo mejl, a zatim kliknimo na Design email.
Dizajniranje mejlova
Na sledećem ekranu je potrebno pritisnuti dugme „Choose„:
Otvoriće nam se sledeći prozor na kojem smo konačno došli do mejla. Ovde klikom na bilo koji element (logo, naslov, sliku, itd.) dobijamo opciju da ga izmenimo:
Sve što je potrebno jeste da iskoristite svoju kreativnost i uredite mejl. Sa desne strane se otvara polje u kojem možete uneti šta god želite, a izmene će biti prikazane sa leve strane:
Sa leve strane postoje blokovi (delovi mejlova) koje možeš dodavati, a postojeće i brisati, pa kada završiš, samo klikni na „Done editing“:
To je to, prvi mejl je spreman za slanje i šalje se čim korisnik uđe na listu!
Podešavanje ostalih mejlova iz cele kampanje
Ako nam kampanja traje par dana i želimo da u tih par dana pošaljemo svaki dan nov mejl (ili u nekom drugom vremenskom intervalu) to možemo uraditi klikom na plusić i odabirom opcije „Delay“:
Sa desne strane otvoriće se polje u koje možemo uneti kada da se šalje sledeći mejl. To može biti za par minuta nakon prvog mejla, sati, dana ili na određene dane.
Recimo da ovde želimo da sledeći mejl pošaljemo dan nakon prvog:
Zatim je potrebno da dodamo sledeći mejl i ovaj postupak možemo ponoviti sve dokle imamo sadržaja za kampanju koju spremamo i spremimo sve mejlove koji su nam potrebni.
Nakon toga potrebno je kliknuti na dugme „Save“ i vratiti se dugmetom u gornjem levom uglu na stranicu pre ove:
Ostaje nam samo da aktiviramo ovu kampanju i to je sve:
MailerLite će dalje po pravilima, kako punimo našu listu pratilaca, „Subscribera„, slati mejlove automatski, a na nama je jedino da ispratimo rezultate kampanje.
Nadamo se da će ti ovaj vodič biti od koristi i da ćete uspeti da napravite sjajnu kampanju za ostvarenje vaših ciljeva.
Ti ciljevi ne moraju biti samo prodaja, već možeš praviti mejl kampanje sa sjajnim sadržajem, a mejling listu uvećavati kako biste kada dođe vreme za prodaju izvukli maksimum.