Pravljenje Email Kampanje od A do Š! [MailerLite]

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Facebook/Instagram reklame će ti definitivno doneti veći deo prodaja za kampanje kakva je za Crni petak, ali nešto što se često potcenjuje su email kampanje.

Prema mnogim statistikama email kampanje prave najveći broj prodaja (još uvek, verovali ili ne!), pa ih nikako ne smemo zanemariti kada su kampanje kao što je za Crni petak u pitanju.

U ovom „korak po korak uputstvu“ ćemo ti pokazati kako da na veoma lak način napraviš svoju email kampanju!

Koraci su sledeći:

Pre svega, potrebno je odabrati servis za email marketing, a ima ih mnogo.

U čemu je razlika kod njih?

Neki su bolji jer nude mogućnost da pošalješ mejlove velikom broju ljudi (ali zato mali broj mejlova), neki nude neograničen broj mejlova (ali zato ne daju da uneseš veliki broj ljudi kojima ćeš slati). Takođe, razlikuju se i po složenosti, gde određeni servisi nude napredne opcije, koje drugi nemaju.

Naša preporuka, za jednostavnu email kampanju i ne prevelik broj ljudi kojima će se mejlovi slati jeste MailerLite.

Lak je za upotrebu, ima besplatnu verziju i može se reći da „radi posao“.

Korak 1 – Registrovanje na MailerLite

Proces registracije je više nego jednostavan. Za početak potrebno je doći na: https://www.mailerlite.com/signup

U prvo polje je potrebno uneti ime organizacije ili firme koju zastupate. U suštini, oni neće vršiti bilo kakvu proveru, pa i ako se postavi ime prodavnice koju poseduješ proći ćeš registraciju.

Zatim unesi email i password kao i pri registraciji na svim ostalim sajtovima i pritisni plavo dugme „Create my account„:

registrovanje na mailerlite - registrovanje na email procesor
Registrovanje na MailerLite – Jednostavno i Brzo!

Na sledećem ekranu je potrebno kliknuti na sivo dugme „Complete profile„:

kompletiranje registracije mailerlite - pravljenje naloga na mailerlite
Kompletiranje naloga na MailerLite-u

Otvoriće ti se nova stranica na kojoj je potrebno da uneseš svoje ime i prezime, adresu, vremensku zonu i popuniš informacije o kompaniji koje zahtevaju:

unosenje podataka za mailerlite nalog
Unošenje podataka usled pravljenja MailerLite naloga

Osim toga potrebno je popuniti upitnik, a možeš i iskopirati ono što smo mi odabrali, ako nemaš vremena da odgovaraš precizno:

popunjavanje ostalih informacija za nalog
Popunjavanje ostalih informacija vezanih za MailerLite nalog (1)
popunjavanje ostalih informacija mailerlite
Popunjavanje ostalih informacija vezanih za MailerLite nalog (2)

Zatim je potrebno „dokazati“ da nisi robot i čekirati saglasnost sa uslovima korišćenja. Klikom na „Save“ ide se na sledeći korak:

i am not a robot mailerlite
Čekiranje opcije – „I am not a robot“

Sada je potrebno odabrati dugme „Request approval“:

poslednji korak u registrovanju email servisa
Poslednji korak u registrovanju tvog naloga

MailerLite od nas zahteva da verifikujemo website adresu.

Pošto se (ukoliko nemaš svoj domen) tvoja Brendly prodavnica nalazi na našem poddomenu, potrebno je odabrati opciju „I don’t have my own website“.

Tada će se pojaviti novo polje „Social media URL“ u koje je potrebno uneti link ka profilu stranice koju koristiš za prodavnicu, na društvenim mrežama:

podaci o sajtu na kojem poslujes
Podaci o sajtu na sa kojeg prodaješ

U treće polje je potrebno opisati upravo to da koristiš Brendly Print on Demand platformu i da zato nemaš svoj domen.

Naš predlog: Iskoristi našu generičku poruku, uz to je prilagodi, tj. izmeni je na mestima gde je potrebno:

„I don’t have my own website because my business is going over Print on Demand platform called Brendly (brendly.rs/brendly-new). I am the owner of a shop you can check on a subdomain „LINK GA PRODAVNICI, npr. test.shop.brendly.rs/brendly-new“ where I present my offer to my customers. Using that shop, I sell products like t-shirts and hoodies with my design on them.“

Nakon ovoga je potrebno kliknuti na narandžasto dugme kako bismo potvrdili unete podatke i to je to. Došli smo do dela kada čekamo na mejl sa potvrdom i odobrenjem da koristimo MailerLite.

Korak 2 – Pravljenje mejling liste

Ovo ume biti malo teži korak, a ujedno i najbitniji. Potrebno je naći način da se prikupe mejlovi ljudi iz ciljne grupe koja se cilja.

Mejlovi ovih ljudi bi trebalo da se unesu u MailerLite (ili neki drugi servis koji koristiš) u „Subscribers“ sekciji u meniju:

subscribers sekcija za pravljenje mejling liste - formiranje mejling liste - formiranje liste mejlova
Subscribers sekcija za formiranje prve mejling liste

Kao što se može videti, na ovoj listi se jedino nalazi vaš mejl, pa je potrebno kliknuti na narandžasto dugme „Add subscribers“ u gornjem desnom uglu, a otvoriće se sledeći prozor:

dodavanje subscribera - dodavanje usera na mejling listu - dodavanje korisnika na mejling listu
Dodavanje korisnika na mejling listu

Na ovom ekranu jednostavnim prevlačenjem Excel fajla ili klikom na „or select it from your computer“ možeš uneti listu prikupljenih mejlova, koja se potvrđuje klikom na dugme „Import“.

To je to, sada imaš ljude koji čekaju da dobiju tvoj sadržaj. Pa da pređemo na podešavanje prve kampanje.

Korak 3 – Pravljenje email kampanje

Postoji opcija da se prave kampanje od jednog mejla (u sekciji Campaigns), ali mi ćemo ovoga puta u fokusu imati one automatske kampanje koje se sastoje iz niza različitih mejlova.

Za ove kampanje možemo odrediti uslove pod kojima se mejlovi šalju. Tako se mogu slati mejlovi u određeno vreme, ili ako korisnik odabere neku od opcija, a možemo i sami definisati pravila.

Klikom na „Automation“ u meniju otvoriće se sledeći prozor:

automatska mejl kampanja - automatizovana mejl kampanja
Kreiranje automatizovane mejl kampanje

Potrebno je kliknuti na dugme „Create workflow“ i doći ćeš do ovog prozora:

pravljenje prvog niza mejlova
Pravljenje prvog niza mejlova

Potrebno je dodeliti ime kampanji, a zatim odabrati kada će se ovaj niz mejlova aktivirati, odnosno početi da se šalje korisnicima.

imenovanje automatizovane email kampanje
Imenovanje automatizovane email kampanje

Tu u ponudi imamo sledeće opcije:

  • Kada se neko priključi listi mejlova koje imamo
  • Kada korisnik popuni određenu formu
  • Kada korisnik klikne na neki link koji mi želimo da klikne
  • Kada popuni neko polje
  • Jednom godišnje na određeni dan
  • Na određeni datum koji odaberemo

Ono što je nama u ovom trenutku potrebno je prva lista, odnosno „When subscriber joins a group“.

Zatim je potrebno odabrati grupu (listu mejlova koju smo prikupili), na slici Brendly Test:

setovanje automatizacije
Podešavanje automatizacije

Dalje bi trebalo kliknuti na „Save“.

Sada smo došli do dela kada treba da dodamo mejlove i odredimo pravila po kojima će se oni slati.

Kliknimo na „+“, a zatim na Email:

dodavanje mejla u kampanju - dodavanje mejla u kampanju
Dodavanje prvog email-a u kampanju

Sa desne strane će nam se otvoriti polja u koja je potrebno uneti:

  • Naziv mejla
  • Naslov mejla koji će korisnici videti kada im stigne u inbox
  • Podatke od koga je mejl (naziv pošiljaoca – ime brenda npr., mejl koji je povezan)

Označimo Tracking opciju ispod kako bismo unutar Google Analitike mogli da ispratimo mejl, a zatim kliknimo na Design email.

podesavanje mejla za kampanju
Podešavanje mejla

Dizajniranje mejlova

Na sledećem ekranu je potrebno pritisnuti dugme „Choose„:

dizajniranje mejla mailerlite - dizajniranje emaila
Dizajniranje mejla u MailerLite-u

Otvoriće nam se sledeći prozor na kojem smo konačno došli do mejla. Ovde klikom na bilo koji element (logo, naslov, sliku, itd.) dobijamo opciju da ga izmenimo:

podesavanje dizajna mejla - podesavanje dizajna email-a
Podešavanje dizajna mejla u MailerLite-u

Sve što je potrebno jeste da iskoristite svoju kreativnost i uredite mejl. Sa desne strane se otvara polje u kojem možete uneti šta god želite, a izmene će biti prikazane sa leve strane:

menjanje sadrzaja mejla
Menjanje sadržaja mejla

Sa leve strane postoje blokovi (delovi mejlova) koje možeš dodavati, a postojeće i brisati, pa kada završiš, samo klikni na „Done editing“:

zavrsetak podesavanja mejla
Završetak podešavanja mejla

To je to, prvi mejl je spreman za slanje i šalje se čim korisnik uđe na listu!

Podešavanje ostalih mejlova iz cele kampanje

Ako nam kampanja traje par dana i želimo da u tih par dana pošaljemo svaki dan nov mejl (ili u nekom drugom vremenskom intervalu) to možemo uraditi klikom na plusić i odabirom opcije „Delay“:

odredjivanje pravila slanja mejla - odredjivanje pravila za slanje mejlova
Određivanje pravila slanja mejla

Sa desne strane otvoriće se polje u koje možemo uneti kada da se šalje sledeći mejl. To može biti za par minuta nakon prvog mejla, sati, dana ili na određene dane.

za koliko ce se poslati mejl - pravila za slanje mejla
Za koliko će se poslati sledeći mejl

Recimo da ovde želimo da sledeći mejl pošaljemo dan nakon prvog:

dodavanje novog mejla u niz - dodavanje novog mejla u email kampanju
Dodavanje novog mejla u mejl kampanju

Zatim je potrebno da dodamo sledeći mejl i ovaj postupak možemo ponoviti sve dokle imamo sadržaja za kampanju koju spremamo i spremimo sve mejlove koji su nam potrebni.

Nakon toga potrebno je kliknuti na dugme „Save“ i vratiti se dugmetom u gornjem levom uglu na stranicu pre ove:

vracanje na automatsku listu mejlova
Vraćanje na automatsku listu mejlova

Ostaje nam samo da aktiviramo ovu kampanju i to je sve:

aktivacija mejl kampanje - aktivacija email kampanje
Aktivacija prve automatizovane email kampanje

MailerLite će dalje po pravilima, kako punimo našu listu pratilaca, „Subscribera„, slati mejlove automatski, a na nama je jedino da ispratimo rezultate kampanje.

Nadamo se da će ti ovaj vodič biti od koristi i da ćete uspeti da napravite sjajnu kampanju za ostvarenje vaših ciljeva.

Ti ciljevi ne moraju biti samo prodaja, već možeš praviti mejl kampanje sa sjajnim sadržajem, a mejling listu uvećavati kako biste kada dođe vreme za prodaju izvukli maksimum.

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše da pokreneš svoj brend

Registruj se već sada i započni sa kreiranjem svog brenda. Istraži Brendly platformu