Na Brendly online prodavnicama je moguće izmeniti meta podatke (meta title i meta description)!
Šta su to meta title i meta description saznaćeš u ovom tekstu, ali i to kako ih možeš izmeniti koristeći Brendly platformu.
Šta su to meta title i description?
Za početak ćemo ti reći – gotovo svi su ovo videli, a da možda i nisu znali da se radi o meta podacima.
Svaki put kada izguglamo nešto, npr. “paradajz na kilo” izaći će nam neki rezultati pretrage. Svi rezultati pretrage poseduju 2 neophodna dela – meta title i meta description koje možete videti na slici ispod:

SEO title ili meta title
Meta title (title tag) je tu da nam pruži najbitnije informacije o stranici, pa bi trebalo da sadrži ključnu reč, koju će neko pretražiti. U ovom slučaju “paradajz na kilo”.
Google je toliko pametan da razume i sinonime, pa nam je prvi rezultat pretrage “Paradajz 1kg”, tako da se i oni mogu upotrebiti.
Dakle, ako neko kuca naziv vašeg proizvoda, potrebno ga je umetnuti u meta title, na sam početak, jer će to korisniku dati do znanja da će taj proizvod naći na vašoj stranici.
To umetanje će vam omogućiti Brendly platforma, gde možete za svaki proizvod napisati jedinstven meta title.
Par saveta pri pisanju meta title-a:
- Dodajte ime proizvoda i nešto što ga opisuje (ako je stranica proizvoda) i ime brenda. Npr. “Vasko Žabata NOVA majica (1799rsd) – Bugarski Butik
- Nemojte premašiti 60 karaktera – Google vam pruža prostor od 430 piksela, što je otprilike 60-65 karaktera. Ako vam meta title bude duži od toga, odbaciće ga.
- Napišite ga tako da izaziva klik – Da privlači ljude i tera ih da kliknu na vaš rezultat u pretrazi, ali da ne bude prevarantski klikbejt kakve viđamo veoma često po tabloidima.
- Ne pišite iste meta opise za različite proizvode. Ovo će Google videti kao duplikat i neće uzeti u obzir.
Dakle, budite kreativni, navedite bitne informacije o proizvodu (ime proizvoda i ono što smatrate da je bitno) i ispoštujte dužinu koja je dozvoljena.
Ako ne iskoristite ovu opciju i sami izmenite meta title preko Brendly platforme Google će sam uzeti naziv proizvoda za prikaz meta title-a. Zato je bitno da se nazivi proizvoda napišu na najbolji mogući način.
Za više informacije možete pročitati ovaj tekst iz Google-ovih uputstava.
Meta description – kako napisati
S druge strane meta description je onaj duži deo, koji se u rezultatima pretrage na Google-u vidi ispod meta title-a.
Par saveta za pisanje meta description-a:
- Spomenite ime proizvoda
- Dodajte korisne informacije koje će naterati korisnika da klikne
- Maksimalno iskoristite dužinu koju nam Google pruža za ovo polje od 920 piksela, odnosno 120-158 slova (karaktera)
- Napišite ga tako da svaki bude jedinstven (nemojte copy-paste-ovati tuđa ili pak svoja rešenja)
- U svoj meta description dodajte neki poziv na akciju (CTA) kao što su “poseti našu prodavnicu, pogledaj ovde, klikni ovde, poseti ovaj link, vidi više o tome, itd.”
Kao što je rečeno sve je to izmenjivo na našoj, Brendly platformi. Dalje u tekstu ćemo objasniti kako.
Kako podesiti meta podatke na Brendly platformi
Prilikom kreiranja ili menjanja proizvoda se može odrediti jedinstveni meta podaci (meta title i description) na vrlo jednostavan način.
Ove opcije se nalaze tik ispod naziva i opisa proizvoda. Klikni na plusić i otvoriće ti se dva polja za unost meta title-a i meta opisa:
Ispiši željeni tekst i sačuvaj klikom na dugme “Dodaj proizvod” ako kačiš novi proizvod ili “Izmeni proizvod”, ako samo želiš da dodaš ove podatke postojećem, okačenom proizvodu.
Brendly je takođe omogućio menjanje ovih podataka i za početnu stranu prodavnice i to možeš učiniti putem sekcije Podešavanja > SEO.
Za kraj
Ovi meta podaci su korisni za SEO (optimizaciju za pretraživače) i učiniće da oni koji Guglaju ime vaše prodavnice lakše odaberu baš stranicu sa vašeg sajta.
Probajte da se držite naših saveta i posete s Google-a će se uvećati.