Kada čujete reč KUPON verovatno pomislite na mamu kako secka isečke iz novina ili kako svakodnevno proverava poštansko sanduče u nadi da će dobiti kupon sa popustom u omiljenoj radnji.
Verujem da bi se većina nas i danas obradovala takvoj pošti.
Ne kažemo da tradicionalni načini nisu bili dobri, naprotiv, oni su nam pomogli da bolje sagledamo mogućnosti koje nam danas pružaju popusti.
Zato ćemo pričati o promo kodovima (kuponima) i njihovom značaju u ostvarivanju prodajnih i marketing ciljeva vašeg brenda.
Biće reči o strategiji koju morate razraditi prilikom odabira promo kupona, o stvaranju vizuelnog identiteta i poruke koju šaljete vašim kupcima.
I naravno, kao najbitnije od svega, saznaćete kako da strategiju promo kodova uskladite sa vašom prazničnom kampanjom.
Dakle, počnimo od toga šta su to promo kodovi?
Šta su promo kuponi/kodovi?
Promo kuponi su zapravo grupe simbola (kodovi) koji mušterijama usled kupovine i dolaska na “kasu” online prodavnice služe da dobiju popust ukoliko ih unesu u određeno polje.
Osnova ove marketinške strategije se zasniva na tome da i vi i vaš kupac imate korist.
Zapravo vaša korist se ogleda u interesu kupca da kupi proizvod po nižoj ceni.
Zvuči neverovatno, zato su rezultati ove strategije sjajni.
Veliki broj internet prodavnica koristi ove kodove upravo za vreme praznika kako bi povećali prodaju, došli do novih kupaca i učvrstili lojalnost starih kupaca.
Efekti ove strategije su daleko poznati, zato ne smete propustiti da vaša online prodavnica zasija za vreme praznika uz pomoć par jednostavnih koraka.
Da li mojoj online prodavnici trebaju promo kodovi (kuponi)?
U prethodnom tekstu smo pisali o popustima i njihovom značaju u samom procesu prodaje.
Takođe, u strategiji korišćenja promo kodova vašim kupcima nudite kupone i kodove koje oni mogu iskoristiti za popuste ili besplatne artikle.
Navešćemo neke od prednosti ove strategije za vašu internet prodavnicu:
- Rast prodaje pomoću primamljivih ponuda
- Povećanje broja zadovoljnih kupaca koji se ponovo vraćaju na vaš online shop
- Vaši stalni kupci će ceniti pogodnosti koje im pružate
- Pomoću društvenih mreža i e-maila povećavate promet prodavnice
- Pražnjenje zaliha
Ono što dobijate korišćenjem kupona je reciprocitet.
Kada je prodaja u pitanju i vaš odnos s kupcima, reciprocitet je veoma bitan, a uz korišćenje kupona i vi i kupci dobijate podjednako.
Treba znati da promo kodovi pružaju najbolje rezultate onda kada se koriste u e-mail marketingu, ali podjednako su efikasni i kada se koriste u kampanjama na društvenim mrežama.
Može se reći da su brojne prednosti korišćenja kodova, a u ovom tekstu ćemo takođe objasniti korake koje morate proći tokom planiranja marketing strategije.
Komponente originalnog promo koda (kupona)
Postoje različite vrste promo kodova.
U zavisnosti od cilja oni se mogu podeliti na one koji povećavaju prodaju ili broj kupaca.
Mogu se podeliti i prema različitim oblicima predstavljanja, pa tako mogu biti prikazani procentualno (kao popusti) ili poklon kuponi.
Bez obzira na vrstu kupona, svaki promo kupon, odnosno oglas promo kupona mora sadržati sledeće komponente:
1. Jasna tekstualna poruka
Ukupan izgled ne bi trebalo da odvlači pažnju sa glavne poruke koju šaljete svojim kupcima.
Tekst koji se nalazi u okviru reklame mora biti sažet i jasan, kako bi se na najbolji način prenela ideja i predstavila ponuda. Ne treba da sadrži previše informacija o brendu ili proizvodu, već da se bazira na vrednost koje će kupac dobiti.
2. Vizual koji osvaja
Koristeći pravu kombinaciju boja, fontova i slika, možete kreirati idealan vizual čija poruka izlazi u prvi plan.
Tekst je najbitnija komponenta, ali lep izgled kupona će takođe privući pažnju kupaca.
U zavisnosti od toga da li je kupon namenjen za praznične kampanje ili obeležavanje važnih datuma, potrudite se da dizajn pude prilagođen temi.
3. Konkretan poziv na akciju
Efikasne kampanje s promo kodovima u svom opisu imaju konkretan poziv na akciju.
Ukoliko vam je cilj širenje svesti o brendu onda kupcima možete jasno da kažete da vaš profil podele na društvenim mrežama, a da će za uzvrat da dobiju promo kod sa određenim popustom.
Ukoliko za cilj imate povećanje prodaja, onda bi poziv na akciju trebalo formulisati direktnije i jasno kupcima staviti do znanja šta želite, a šta dobijaju.
4. Ograničeno vremensko trajanje ponude
Svaki kupon treba da ima označen datum završetka promocije, jer se tako stvara tenzija i osećaj hitnosti.
Kada su ljudi vremenski ograničeni za neku radnju, imaju potrebu da reaguju brže i najčešće dolazi do kupovine.
Korišćenje ove komponente povećava vašu prodaju.
Marketing strategija promo kodova/kupona
Kako biste iskoristili efikasnost u ostvarivanju ciljeva, koju pružaju promo kodovi, moramo osmisliti dobru marketing strategiju.
Pre svega valja napomenuti da su posvećenost i upornost neophodni u ostvarivanju billo kakvih marketinških ciljeva.
Zato je neophodno da razmislite šta to zanima vašu ciljnu grupu, za koje promocije se treba odlučiti i kako ih sprovesti u delo.
U nekoliko tačaka pokušaćemo da predstavimo neizostavne delove organizovane i uspešne strategije promo kodova:
- Lead Magneti
- Ograničavanje serija
- Određivanje vrste ponude
- Odabir kanala distribucije
- Kreiranje upečatčljivog dizajna
1. Lead Magneti
Kao što sama reč kaže lead magneti služe za privlačenje ljudi na vašu internet prodavnicu ili profile na društvenim mrežama. Jasno je da na ovaj način možete doći do velikog broja potencijalnih kupaca.
Lead magneti su jako fleksibilni, tako da na osnovu vaših ciljeva i potreba kupaca, možete osmisliti sjajne ponude.
Najčešće su to pop-up forme koje možete postaviti na vašu prodavnicu i služe za skupljanje e-mail adresa vaših kupaca.
U zamenu za e-mail adresu, posetiocima vaše prodavnice možete ponuditi popust od 10% na prvu kupovinu ili im deliti obaveštenja o novostima u vašoj prodavnici.
Ono što takođe možete koristiti kao lead magnet je FB Pixel. On vam pruža mogućnost da targetirate ljude koji su došli na vašu online prodavnicu i da im ponudite određene pogodnosti putem reklame koja će im se pojaviti na društvenim mrežama.
2. Ograničene serije i ograničeno trajanje popusta
Istraživanje je pokazalo da su generacije milenijalaca posebno osetljive na vremenski ograničene ponude i da više kupuju.
Ograničene ponude i serije obično najviše iskaču za vreme lansiranja nove kolekcije ili za vreme praznika.
Ovaj pristup se pokazao kao dobar kod kupaca koji su u fazi dvoumljenja i istraživanja najboljih ponuda.
Zato je bitno obratiti pažnju na konkurenciju, videti njihove ponude i na osnovu toga formirati idealnu promociju koja će privući ljude.
Dodajte osećaj hitnosti tako što ćete koristiti odbrojavanje vremena u svojim objavama i mejlovima. Naglasite da vreme ističe i da im je ostalo još malo remena za kupovinu.
3. Određivanje tipa ponude
Pre nego što pokrenete kampanju sa kuponima, možete sprovesti anketiranje kupaca kako bi uvideli njihove potrebe.
Najpopularniji popusti su oni izraženi u procentima ili novcu, ali ljudi vole i druge vidove pogodnosti.
Novim ili potencijalnim kupcima možete ponuditi popust na prvu kupovinu.
Starim, vernim kupcima omogućite popust na novu kolekciju ili ih uključite kao svoje referale, gde će od svake nove prodaje oni ostvariti pravo na popust.
Lojalnost vaših kupaca uvek treba nagraditi, jer tako raste vrednost vašeg brenda.
Vremenom se želje i potrebe kupaca menjaju, tako morate održavati vašu ponudu uvek svežom i aktuelnom.
4. Korišćenje različitih kanala distribucije
Spominjali smo elektronsku poštu kao idealan kanal distribucije, jer se obraćate direktno osobi.
Ovakva personalizacija utiče na kupca da se oseća posebno jer ste baš njemu ponudili promo kupon koji se ne odbija.
Jako je bitno da naslov mejla bude zanimljiv, da privuče pažnju ljudi kako bi otvorili vašu poruku.
Naravno, pored elektronske pošte, možete koristiti i društvene mreže.
Društvene mreže predstavljaju savršen kanal jer ga koristi veliki broj ljudi. Ovo može biti prilika za vaš brend, da proširite broj pratilaca i potencijalnih kupaca.
Nedostatak se ogleda u tome što ćete tako privući i veliki broj ljudi koji nisu vaša ciljna grupa. Tako nastaje “one time buy” kupac koji će samo jednom iskoristiti ponudu koju ste ima pružili ali neće postati vaša stalna mušterija.
Vreme praznika može biti idealno vreme za vašu promo kod strategiju, jer su ljudi u tom periodu skloni većoj kupovini i trošenju novca.
Jedan od vidova distribucije mogu biti i platforme kao što je Kupoman.
One su i dalje jako popularne, a vi možete iskoristiti mogućnost da svoj brend predstavite novoj publici u potpuno novom svetlu.
5. Pravljenje dizajna oglasa
Naglasili smo važnost teksta, odnosno, poruke koju šalje promo kupon.
Pošto se od ljudi traži da nešto kupe, tekst sam po sebi ne bi bio dovoljan.
Jako je bitno privući kupca kreativnom i zanimljivom slikom ili animacijom.
Koristite privlačnu grafiku, boje i font koji su u skladu sa vašim brendom.
Vašu prazničnu kampanju oplemenite novogodišnjim motivima.
Kao kod možete koristiti Deda Mraza, Sneska Belića ili Novogodišnju jelku.
Praznična kampanja
Poznato je da se za vreme praznika kupuje više. Svi se prepuštaju prazničnoj euforiji i svi su spremni da potroše malo veću sumu novca.
To je idealna prilika za vas i vaš biznis. Ako na vreme osmislite prazničnu kampanju, možete se nadati odličnoj zaradi.
Na vašim online Brendly prodavnicama imate opciju da sami kreirate popuste i promo kodove.
A Brendly je za vas spremio i nekoliko saveta.
1. Osmisli dizajn sa prazničnim motivima
Oplemeni svoju online prodavnicu novim dizajnom sa prazničnim motivima. Možda ti se čini da je ovo “de mode”, ali niko ne može da odoli slatkom irvasu sa crvenim nosem.
Unesite duh praznika u svoj rad i osmislite nekoliko novih ideja koje će svako rado odabrati za poklon.
2. Sprovedi anketu
Sprovedi anketu i postavi pitanja na društvenim mrežama. Pitaj svoju publiku šta bi oni želeli da im ponudiš za praznike.
Pokaži im nekoliko svojih ideja i reci im da glasaju za najbolje.
Tako ćeš olakšati sebi, a najbitnije od svega je da će tvoji kupci biti presrećni.
Takođe svoju publiku možeš pitati i kome će pokloniti proizvod kupljen na tvojoj prodavnici.
Na ovaj način možeš dobiti informaciju na osnovu koje ćeš praviti kategorije na svojoj Brendly prodavnici (npr. “za devojku” ili “za dečka”).
Zato je i sledeći korak pravljenje kategorija.
3. Kako praviti kategorije?
Kategorije će pomoći u lakšem odabiru poklona za prijatelje, porodicu, kolege itd.
Dosta ljudi se dvoumi koji poklon je savršen za najboljeg ortaka, šašavu tetku ili najduhovitijeg kolegu sa posla.
Možete im pomoći na ovaj način, davajući konkretne predloge.
4. Organizujte takmičenja
Organizujte takmičenje za najlepšu novogodišnju fotografiju.
Tražite od kupaca da se slikaju u vašem duksu pored ukrašene jelke, u ambijentu gde vlada praznični duh.
Nagradite one najkreativnije promo kodom (kuponom) sa popustom na novu kolekciju.
5. Podseti kupce da na vreme poruče poklone!
Zbog celokupne situacije u svetu, ove godine i Deda Mraz poklone šalje poštom!
Online kupovina za vreme praznika doživeće svoj vrhunac. Zato skreni pažnju da svoje poklone poruče na vreme, kako bi svi bili srećni i zadovoljni.
Reč za kraj
Uživajte zajedno sa vašim kupcima u toku trajanja praznika, jer je ovo najlepši deo godine.
Iskoristite period darivanja kako bi povećali prodaju uz dobro osmišljenu strategiju promo kodova (kupona).
Budite kreativni, osmislite primamljiv tekst i lep vizual vaših postova na društvenim mrežama kao i e-mail sadržaja.
Koristite razne kanale distribucije kako bi što veći broj ljudi kupilo vaše proizvode.
Istražite mogućnosti koje vam pruža platforma Kupoman.
Razmislite o najboljoj ponudi za vaše kupce, koja će doneti dopit i vama.
Praznici su vreme za čarolije, tako da svima pokažite svoju magiju.