Ne kaže se bezveze u našem narodu „Kad’ je džabe i sirće je slatko!“.
Verujem da, kao i većina, i vi obožavate poklone. Bez obzira da li ste osoba koja prima poklone ili ih poklanja, čin darivanja ima posebnu energiju.
Kada smo kod darivanja, postavlja se pitanje koliko znate o giveaway-u na društvenim mrežama i da li ste već organizovali slične akcije?
Brendly vam ukazuje na par koraka do uspešnog giveaway-a za vaše pratioce ali i za vas.
Kako organizovati uspešan giveaway? Podelićemo to u 7 jednostavnih koraka:
- Odrediti cilj darivanja (popularno rečeno giveaveja)
- Odabrati poklon
- Odrediti pravila giveaway-a
- Odrediti trajanje
- Naći pravi način za promovisanje giveaway-a
- Odabrati pravi hashtag
- Odabrati pobednika
1. Šta je cilj vašeg darivanja?
Organizovanje giveaway-a na društvenim mrežama može biti podjednako sjajno i za vas, ali i za vaše pratioce.
Zato bi trebalo odrediti cilj vašeg darivanja. Ciljevi mogu biti:
- Povećanje svesti o brendu
- Povećanje broja pratilaca
- Porast posećenosti vašeg sajta i sl.
Vaši pratioci dobijaju zanimljive poklone, a vi od njih ispunjenje ciljeva.
2. Odaberite pravi poklon
Poklon mora biti osmišljen tako da se tiče vaše ciljne grupe.
Morate dobro poznavati želje i potrebe vaših pratilaca, kako biste odabrali adekvatan poklon.
Ako vam su vam ciljna grupa programeri, idealan poklon može biti igrački miš, tastatura ili sl. S druge strane ako se bavite prodajom garderobe, idealan poklon za vaše pratioce upravo će biti odevni predmet.

3. Odredite pravila giveaweja
Osmislite pravila vašeg giveaweja.
Neka ona budu konkretna i jasna kako ne biste zbunili svoju publiku.
Direktno zatražite od njih da vas zaprate, lajkuju objavu ili taguju prijatelja u komentaru.
4. Trajanje giveaway-a
Neka vaš giveaway ne traje predugo.
Optimalno trajanje je između 3-7 dana, kako bi vaši pratioci ostali zainteresovani.
Ukoliko imate profil sa visokim brojem pratilaca, 24 sata je dovoljno za vašu akciju.
5. Promovisanje
Bitno je da vašu publiku unapred obavestite o planiranom giveaway-u. Nekoliko dana ranije im skrenite pažnju da redovno prate vaš profil i objave, jer najvernije očekuju pokloni.

6.Odabir pravog #hastaga
Ne koristite ustaljene hastagove. Izbegavajte opšta mesta kao što je #giveaway jer tako možete privući ljude koji su samo zainteresovani za poklone,a ne za vašu priču.
7. Odabir pobednika
Fer i korektan odabir pobednika doprinosi poverenju.
Ako imate mali broj komentara, možete “ručno” pregledati profile koji su bili najažurniji. U svakom sličaju imate besplatne toolove koji će to odraditi umesto vas. Jedan od njih koji smo i mi koristili je Random Name Picker.
Zaključak
Giveaway definitivno nije teško sprovesti, a na vama je da ispratite ove korake i ostvarite svoje ciljeve.
Ako imate neko pitanje, budite slobodni da ih postavite u komentarima ispod.