Kompletan Vodič za Facebook (Instagram) reklamiranje ako imate Brendly prodavnicu

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Dragi Brendly-jevci i ostali koji ćete tek početi sa razvijanjem svoje prodavnice, pred vama se nalazi kompletan vodič za plaćene reklame, za koji verujemo da će vam umnogome pomoći da što brže i kvalitetnije razvijete svoju prodavnicu. 

Cilj ovog bloga je samo jedan – povećanje broja prodaja na vašoj prodavnici.

kako povecati prodaje - povecanje broja prodaja - online prodaja trikovi
Kako povećati prodaje uz pomoć FB/IG reklamiranja? Evo načina!

Kroz ovaj tekst ćemo vas sprovesti kroz sve što bi trebalo da znate o reklamiranju na Facebook-u, od planiranja i kreiranja prve reklame do malo naprednijih strategija.

 Blog je podeljen u 2 dela:

  • Prvi deo koji za cilj ima da detaljno objasni najvažnije pojmove kod Facebook kampanja, tipove kampanja i reklama i njene formate
  • Drugi deo koji ima za cilj da vam objasni kako da nakon prvih reklama određujete pravac u kojima će se one kretati dalje

Možda znate, a možda i ne – Facebook reklame predstavljaju najefikasniji način da se povežete i doprete do svoje ciljne grupe

Ovo posebno važi na samom početku, kada niko ne zna za brend koji stvarate, za profile koje imate na društvenim mrežama, za vaš dizajn, kao ni za prodavnicu.

Instagram je u vlasništvu Facebook-a, a to znači da su 2 najveće društvene mreže na svetu pod “jednim krovom”. 

To takođe znači da imate neograničene mogućnosti da preko reklama doprete do svih ljudi koji imaju internet u Srbiji, jer su 2 ubedljivo najkorišćenije mreže u Srbiji baš Instagram i Facebook.

Pre nego što počnemo, veliku zahvalnost dugujemo Jeleni, koja je vlasnica Uncut Creations prodavnice na Brendly-ju, koja je od poslednjih 12 meseci, 10 bila najuspešnija prodavnica na našoj platformi.

Sve primere reklama, rezultata, i slično koje budete videli na ovom blogu, smo uzeli sa njenog Ads Manager-a, i zato joj dugujemo ogromnu zahvalnost.

Pa da počnemo.

Formati reklama na Facebook-u

Na samom početku ćemo vam objasniti najbitnije formate Facebook/Instagram reklama.

Slika kao reklama

Ovaj jednostavan tip reklame je odličan način da se započne sa reklamiranjem na Facebook-u i Instagram-u. Vrlo se lako kreira. 

Naravno, kada u ovom vodiču pričamo o reklamama, ne mislimo na klik na “boost” dugme koje se nalazi ispod objave na nekoj od ove 2 društvene mreže, već mislimo na puštanje reklama preko Ads Manager-a

Ovaj format reklame je možda jednostavan, ali to nikako ne znači da je dosadan ili da neće imati nikakvog efekta, baš naprotiv.

Evo kako izgleda jedna image reklama:

uspesna facebook reklama - uspesna instagram reklama
Uncut-ova uspešna Instagram reklama

Ova reklama je bila jedna od najuspešnijih na Jeleninom Ads nalogu.

Pošto se dosta istih stvari ponavlja i kod reklama drugog formata, evo koje informacije je bitno ubaciti u (skoro pa) sve reklame:

elementi svake reklame - elementi fejsbuk reklame - elementi instagram reklame
Elementi svake reklame
  1. Opis reklame – obično treba da bude nešto catchy, nešto što će privući pažnju i izazvati određenu emociju
  2. Vizual – slika ili video. U našem slučaju (Brendly prodavnice) da prikaže proizvod koji nudimo. Jako je bitno da je vizual što boljeg kvaliteta
  3. CTA = Call to Action dugme, dugme koje poziva na neku akciju, u ovom slučaju “Kupi sada” (Shop now)

Video reklama

Ako slika govori više od hiljadu reči, koliko onda govori video? Milion? Trilion?

Video je danas najefektniji način da promovišete svoj proizvod, bilo da je majica, uramljena slika, ili duks.

Pošto ne bi imalo smisla da okačimo screenshot video reklame, evo kako jedan dobar promo video izgleda.

Video smo uzeli sa profila Mental Mickey, koja je takođe jedna od kvalitetnijih, unikatnih prodavnica na našoj platformi:

View this post on Instagram

A post shared by Mental Mickey (@mental_mickey_shop)

Video može biti dosta efektniji jer je preko njega moguće dosta efektnije prikazati kvalitet proizvoda, kvalitet printa, modele, emocije… Samo dobar odabir pozadinske muzike može napraviti razliku između 2 i 200 prodatih majica.

Video ne mora biti sniman kamerom od 2000 eura, već to mogu biti i današnji smartphone-ovi, koji snimaju vrhunske snimke. Čak je i Severina snimila ceo spot telefonom.

Potrebno je samo malo kreativnosti i dobar scenario pre nego što se krene u kreiranje videa za reklamu.

Carousel reklama

Carousel reklama podrazumeva do 10 slika kroz koji se promoviše i prikazuje proizvod.

Naravno, pošto imate 10 slajdova, možete promovisati i više od jednog proizvoda.

Ovaj tip reklame se može koristiti da se prikažu različiti benefiti jednog proizvoda, različite vrste proizvoda ili da se korišćenjem svih slika odnosno njihovim “spajanjem” napravi panorama koja će predstaviti vaš proizvod ili više proizvoda.

Evo kako u praksi izgleda jedna takva reklama:

carousel reklama - primer carousel instagram reklame
Primer Instagram Carousel reklame

Korisnik može da “pomera” ulevo slike, i da vidi maksimalno 10 slajdova.

Story reklame

Naime, prema istraživanju Scientific American-a 72% korisnika neće rotirati telefon da bi odgledao neki video snimak preko celog ekrana.

Ovo je odlična prilika za oglašavanje na story-ju, jer story reklame podrazumevaju full-screen vertikalni video format, što znači da će ciljna grupa biti u prilici da odgleda video u full-screen-u bez rotiranja svog uređaja.

Ovaj tip reklamiranja omogućava dosta visoku efikasnost kada je prodaja u pitanju.

Prema određenim anketama Facebooka (odnosno Instagram-a), više od polovine ispitanika je reklo da su obavili više online kupovina samo zbog story reklama.

Evo kako izgleda jedna Instagram Story reklama:

primer instagram storyija - instagram story primer
Instagram story – primer

Interesantna činjenica: Primećuje se trend u kojem sve više korisnika Instagrama ne gleda Feed, već samo Story-je. Imajte to na umu kada budete određivali placement za vaše reklame.

Više o placement-u ispod.

Kako se reklamirati na Facebook-u?

Sada kada smo objasnili koji su najvažniji formati reklama za vas, kao i najbitniji elementi vaše reklame, vreme je da počnemo sa pojašnjenjem kako do prve puštene kampanje.

Ako već imate biznis stranicu (Page) na Facebook-u idite pravo na Facebook Ads Manager ili Facebook Business Manager da biste kreirali vašu prvu kampanju.

Ako nemate Page za vašu prodavnicu, kao i Instagram nalog prodavnice povezan na Page, napravite ih odmah, jer su one osnova vašeg biznisa.

Da pristupite Ads Manageru kliknite na ovaj link: https://business.facebook.com/.

Sada ćemo vam detaljnije objasniti kako do prve puštene kampanje.

1. Korak – Izaberite cilj kampanje

Ulogujte se na Facebook Ads Manager i selektujte polje za kampanju (Campaigns), zatim kliknite na Create da bi ste započeli sa kreiranjem prve Facebook kampanje.

Facebook vam nudi 11 marketinških ciljeva, a vi birate u zavisnosti od toga šta je cilj vaše kampanje.

To su:

Ø Brand awareness – upoznaje vaš brend sa novom publikom

Ø Reach – prikazuje vašu reklamu ili oglas što je moguće većem broju ljudi koji su deo vaše ciljne publike

Ø Traffic – preusmerava publiku i ceo saobraćaj na vaš sajt, aplikaciju ili na Facebook Messenger chat

Ø Engagement – gađa širi auditorijum ili publiku kako bi se povećalo angažovanje publike, kako bi skupilo što više lajkova ili kako bi se povećao broj ljudi koji je prisustvovao vašem eventu, odnosno događaju

Ø App installs – za cilj ima da natera publiku da instalira vašu aplikaciju

Ø Video views – kao što i naziv kaže, cilj je da se poveća broj pregleda videa

Ø Lead generation – dovodi nove potencijalne korisnike u vaš funnel (prodajni levak)

Ø Messages – navodi publiku da pošalju poruku vama kroz FB Messenger

Ø Conversion – služi da ciljana publika napravi konverziju, odnosno uradi neku akciju koju vi želite, na vašem sajtu (na primer, da kupi vaš proizvod)

Ø Catalog sales – povezuje vašu reklamu sa katalogom vaših proizvoda, a zatim prikazuje reklame proizvoda publici , proizvode za koje su najviše zainteresovani

Ø Store traffic – Navodi publiku koja se nalazi u blizini da poseti vašu fizičku prodavnicu

ciljevi placene kampanje - ciljevi instagram kampanje - ciljevi facebook kampanje
Ciljevi Instagram/Facebook kampanje

Uvek je važno da se izabere tip kampanje koja odgovara samom cilju koji ste unapred odredili.

Imajte na umu to da se za ciljeve koje podrazumevaju neku konverziju (na primer prodaja) možete platiti po akciji koja je obavljena (pay per action) dok za neke ostale (brand awareness, views) ćete platiti po prikazu (impressions).

facebook ad set
Facebook Ads

Za potrebe Brendly prodavnice, u saradnji sa našim korisnicima od kojih je jedan i Uncut, došli smo do zaključka da najbolje prolaze Traffic kampanje – kampanje gde je cilj da osoba klikne na reklamu i da je odvede na link proizvoda koji se reklamira.

2. Korak – Dajte ime vašoj kampanji

Dodajte naziv vašoj kampanji, kliknite na “Continue”, i označite da li hoćete da kreirate A/B testiranje.

U ovom slučaju, kada prvi put puštate kampanje, preskočite A/B Testiranje.

Takođe, možete izabrati da li ćete sami odrediti budžet za vašu kampanju.

Ova opcija može biti jako korisna ako imate više Ad – setova, ali za sada ćemo se fokusirati samo na našu kampanju i ovu opciju ćemo ostaviti isključenu. 

3. Korak – Podešavanje Ad-account-a

Ako ste već ranije podesili vaš Ad-account onda pređite na sledeći korak.

Međutim, ako ste novi u Facebook oglašavanju, videćete polje na kome piše da podesite svoj nalog (Set up Ad account).

Kliknite i bićete u mogućnosti da podesite vaš nalog za oglašavanje.

Izaberite državu u kojoj se nalazite, vremensku zonu, valutu, a zatim kliknite “Continue”.

Morate pažljivo da popunite navedena polja jer ukoliko pogrešite onda kasnije nećete moći to da ispravite i moraćete da pravite novi nalog.

4. Korak – Odredite ciljnu grupu

Kada ste dali naziv vašoj kampanji i izabrali stranicu koju želite da promovišete, na red dolazi ciljna grupa.

odredjivanje ciljane publike - odredjivanje ciljne grupe
Određivanje ciljane publike

Prva opcija koju ćete videti je Custom audience, odnosno opcija pomoću koje se dodaje ciljna grupa ili publika koja je već imala neku vrstu interakcije sa vašim biznisom.

Mi ćemo se sada fokusirati na kreiranju nove publike.

Počnite sa selektovanjem lokacije koju ciljate, odredite raspon godina vaše ciljane publike, pol i jezik. 

Moramo vam napomenuti da uvek obratite pažnju na potencijalni reach koji vam se uvek prikazuje sa desne strane u svakom trenutku. 

I u ovom slučaju ćete takođe videti potencijalni broj lajkova stranice.

Ove procene će biti preciznije ako ste ranije puštali neke kampanje, jer Facebook samim tim ima i više informacija. Uvek imajte na umu da je ovo samo procena reach-a i lajkova stranice.

Takođe, imate mogućnost za još detaljnije ciljanje publike.

Detailed targeting vam omogućava da još dalje idete u “gađanju” publike.

Možete da izostavite ili ipak dodate ljude prema njihovim interesovanjima, demografiji ili njihovom ponašanju na internetu.

Na primer, možete da dodate ljude koji su istovremeno zainteresovani za grafički dizajn i digitalni marketing, a da zaobiđete one koji su zainteresovani za programiranje.

Connections – Možete da “gađate” ili zaobiđete ljude koji imaju neku povezanost sa vašom Facebook stranicom, aplikacijom ili eventom.

Na primer, ako želite da se vaš oglas prikazuje novoj publici, izostavićete one koji su već lajkovali vašu stranicu. Takođe možete uključiti prijatelje onih koji su imali neku interakciju sa vašom stranicom.

5. Korak – Placement – Gde će se prikazivati reklame

Skrolovanjem naniže moći ćete da izaberete gde će se vaša reklama prikazivati.

Ako ste novi u oglašavanju na Facebook-u, najjednostavnije je da izaberete da se automatski odredi gde će vaš oglas biti prikazan.

Ovo znači da će Facebook sam odrediti gde će prikazati vaš oglas računajući Facebook, Instagram, Messenger odnosno društvene mreže na kojima će vaša reklama ostvariti najbolji rezultat.

Ali najjednostavnije ne znači i najbolje. Radi uštede novca, odnosno jeftinijeg CPC-a (Cost per Click – cena klika), mi preporučujemo da ostavite samo 3 placementa: Feed-ovi na Instagram-u i Facebook-u, i Story-ji na Intagram-u.

facebook reklame placement - placement reklama na instagramu
Placement reklama

Evo i koje sve opcije imate kada podešavate placement:

Ø Uređaji: Mobilni telefon, Desktop ili oba.

Ø Platforme: Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network

Ø Mesta prikazivanja na uređajima: Feed, Story, In-stream (u video snimcima na Facebook-u), u porukama na Messengeru itd.

Ø Operativni sistemi: iOS, Android ili oba

6. Korak  – Odrediti budžet i raspored

Sledeći korak je određivanje koliko novca želite da potrošite na vašu kampanju.

Imate mogućnost da odredite da li će to biti Dnevni (daily) ili celokupni budžet (lifetime) za ovu kampanju, a zatim odredite početak i kraj prikazivanja vaše reklame. Imate mogućnost da prilično detaljno odredite budžet za vašu kampanju, koristeći napredna podešavanja budžeta.

odredjivanje budzeta za reklamiranje
Određivanje budžeta za reklamiranje

Imajte na umu da određivanje rasporeda prikazivanja vaše reklame može doneti jako efikasne rezultate, na primer, ako odredite da se vaša reklama prikazuje onda kada je vaša ciljana publika najaktivnija na Facebook-u.

Kada ste sve ovo odredili, spremni ste za sledeći korak.

7. Korak – Kreiranje reklame

Možda ste ovaj korak očekivali ranije, ali pravljenje reklama, odnosno onoga što vidimo na društvenim mrežama počinje na kraju.

odredjivanje formata reklame
Različiti formati Facebook/Instagram reklame

Prvo izaberite format za vašu reklamu, zatim dodajte tekst koji će ići uz reklamu, a potom sam sadržaj (slika, video itd). Sami formati reklama se mogu razlikovati u zavisnosti od cilja kampanje koju ste odredili na samom početku.

Kada ste ubacili sve potrebne informacije, potvrdite kampanju i sačekajte email od Facebook-a koji će vas obavestiti da je vaša reklama odobrena, ili to jednostavno proverite nakon 2-3h na samom Ads Manager-u.

Za kraj – Saveti nakon prve puštene kampanje

Na kraju ćemo vam dati par saveta za Facebook oglašavanje!

1. Eksperimentišite u ciljanju publike

Počnite sa uskom ciljnom publikom pa je potom polako proširujte dodavanjem još nekih kategorija interesovanja.

Možete krenuti sa uskom publikom koja je zainteresovana za “mačke”. Zatim tu grupu možete da proširite dodavanjem nove kategorije interesovanja, na primer “mačke i psi”, a na kraju “kućni ljubimci”.

Naš savet je da eksperimentišete i videćete kakve će to efekte imati na vašu kampanju!

2. Koristite Facebook Pixel

Facebook pixel predstavlja nekoliko linija koda koji može imati veliki uticaj na vašu kampanju.

Jednom kada ubacite Pixel na vaš sajt moći će te da pratite konverzije, retargetujete ljude koji su posetili vaš sajt ili gledali proizvod na vašem sajtu.

Takođe moći ćete da kreirate posebnu publiku prilikom kreiranja nove kampanje.

3. Slike i video visokog kvaliteta

Znate šta je loše?

Kada se koriste slike ili video snimci koji su slabog kvaliteta. Još gore od toga je video koji je dosadan i nezanimljiv.

Tekst je važan, slažemo se, ali vizal je prvo što korisnici, odnosno ciljna publika ugleda.

Jako je važno da obratite pažnju na ovo kako bi ostavili što bolji utisak.

4. Testirajte, testirajte, testirajte!

Važno je da ne dođemo do toga da razmišljamo šta bi prolazilo a šta ne bi za vaš biznis kada su u pitanju reklame.

Svaki put kada probate nešto novo na Facebook-u vi samim tim i testirate šta je dobro za vaš biznis, a šta ne.

Najbolja vežba za Facebook oglašavanje je upravo konstantno menjanje i isprobavanje. Samo vi možete znati šta vaša ciljana publika voli, a da biste to znanje proširili neophodno je testiranje.

5. Pratite i optimizujte performance

Pažljivo pratite učinak vaše kampanje na kontrolnoj tablu u Ads manager-u. Ako sama kampanja nema dobar ili očekivani učinak, naš savet je da sačuvate novac.

Ako ste početnik, savetujemo vam da napravite nekoliko reklama sa manjim budžetima i publikom. Kada budete videli koja najbolje prolazi, koristite je kao primarnu kampanju.

6. Budite strpljivi

Ponekad je potrebno sačekati par dana da bi algoritam sam odradio posao i da biste došli do najboljih rezultata.

Ono što na osnovu iskustva možemo da kažemo jeste da su kampanje generalno počele da daju najbolje rezultate nakon 3 do 4 dana.

Zaključak

Plaćene reklame su izuzetan način da povećate prodaju, ali i da ostvarite mnogobrojne biznis ciljeve.

Zato se nadamo da će vam ovaj vodič biti od pomoći i da ćete ostvariti najbolje rezultate u reklamiranju do sada!

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše da pokreneš svoj brend

Registruj se već sada i započni sa kreiranjem svog brenda. Istraži Brendly platformu