Na poslu si i prelećeš Netflixove serije, a u nekom trenutku nailazi šef.
Zatvaraš prozor na ekranu, da ne vidi i možeš da odahneš.
Do pauze ne diraš ništa (mora malo i da se radi), ali onda „bacaš pogled“ na svoj Facebook feed, a prva reklama je baš Netflixova.
O ne, ovo nije nikakva vradžbina ili crna magija. Jednostavno, uhvatio te je Facebook Pixel.
Nastavite da čitate i saznajte šta je to Facebook Pixel, zašto je bitan, kako se koristi i još mnogo toga.
Šta je to Facebook Pixel?
Facebook Pixel je alat koji služi za merenje i analizu ponašanja korisnika koje ciljate Facebook oglašavanjem.
FB Pixel je takav da pruža različite korisne informacije o efektivnosti vaše Facebook reklamne kampanje.
A kako vam Facebook Pixel pruža takve informacije?
Facebook Pixel je u stvari kod koji vi stavljate na svoj vebsajt i koji funkcioniše tako što registruje sve one korisnike koji pristupe vašem vebsajtu, bilo da su na sajt došli prateći neki link, reklamu ili nešto treće što su pronašli na Facebook-u.
Takođe, FB Pixel registruje i prikuplja informacije o svima onima koji su koristili neku drugu aplikaciju (npr. LinkedIn), a ulogovani su na nju preko svog Facebook profila.
Jednom kada pristupe vašem vebsajtu vi ćete dobijati informacije o tome šta su oni radili na vebsajtu.
To može biti kupovina, dodavanje u korpu koje se nije završilo kupovinom, skrolovanje, zatim na kojim stranicama su se najduže zadržali i sl.
Tako ćete moći i da odredite ko se opet vratio na vebsajt, a takve osobe imaju veće šanse da postanu kupci, nego one koje su prvi put na sajtu.
Do pre nekoliko godina je postojalo par različitih vrsta Facebook Pixel-a, ali sada postoji samo jedan. Tako da ako ste nekada pre koristili neku drugu verziju, treba da znate da sada postoji jedna koja pokriva sve.
Zašto je FB Pixel bitan?
Postoji jako puno razloga zašto je skoro nemoguće imati uspešnu Facebook marketinšku kampanju bez pomoći Facebook Pixel-a.
Mi ćemo vam navesti nekoliko najbitnijih i najočiglednijih razloga:
- Lookalike publika
- Retargeting
- Smanjenje troškova
Lookalike publika
Kreiranje lookalike publike je glavni alat za targeting.
Retargeting
Sećate se da smo vam rekli da će vam Facebook Pixel pomoći da ponovo doprete do svih onih ljudi koji su posetili vaš vebsajt i možda čak krenuli da izvrše neku akciju, a onda odustali?
Primetili ste da odmah nakon što ste posetili određeni vebsajt, počinju da vam se pojavljuju reklame za taj isti vebsajt.
E upravo se to naziva „retargeting„.
Facebook vam pomaže da te ljudi vratite „kod sebe“ tako što će odmah početi da im prikazuje vaše reklame, odmah nakon napuštanja vebsajta i vraćanja na Facebook.
Ovo svakako nije moguće bez korišćenja Facebook Pixela.
Smanjenje troškova
Pomoću Facebook Pixela i podataka koje ćete prikupiti na taj način vi možete sebi smanjiti troškove.
Facebook će znati koga da cilja, a pošto algoritmi to rade veoma dobro i precizno, uglavnom će pronaći one ljude koji će na kraju dovršiti neku akciju, bilo to kupovina, poseta vebsajtu sto će vam povećati saobraćaj ili download eBook i slično.
Vi svakako možete da podesite vaše reklame tako da ih ponovo uz pomoć FB Pixela vide samo ljudi koji su izvršili neku konkretnu akciju. To će vam sigurno biti od pomoći da povećate broj prodaja.
I želimo da naglasimo da postoji još puno razloga zašto je FB Pixel bitan, a ne samo ova tri koja smo izdvojili.
Kako se koristi FB Pixel?
Korišćenje FB Pixel je veoma, veoma jednostavno.
Sve što vi treba da uradite je da kod koji predstavlja FB Pixel stavite u header vašeg vebsajta i to je to.
Dakle, počinjete da ga koristite… Nakon toga će se se aktivirati svaki put kada neko pristupi vebsajtu i vama će dati izveštaj koji je potreban.
Verujemo da niste mislili da je tako jednostavno.
A još je jednostavnije, ako je to moguće, kada se koristi na drugim platformama kao što su Spotify, WP i mnoge druge. Ako ga koristite za Spotify, sve što treba da uradite da bi implementirali ovu alatku je da uđete u Facebook Business Manager sekciju.
Tu ćete pronaci Pixel ID, koji je potreban za povezivanje vaše Shopify prodavncice i Pixela.
Postoji i ekstenzija za Chrome koja se zove Pixel Helper i preporučujemo vam da je instalirate, jer ćete onda biti sigurni da vam je Pixel aktivan i da niste pogrešili u nekom koraku.
Želimo i da napomenemo da vam Brendly takođe kao i Shopify i mnogi drugi nudi mogućnost implementiranja FB Pixela.
Iako implementiranje ove analitičke alatke nije tako uobičajena opcija na tržištu u Srbiji kao što je na primer „preko bare“, mi smo se potrudili da vam to omogućimo kako bi vaša prodavnica na Brendly što bolje prosperirala.
Kako instalirati FB Pixel na Brendly prodavnicu?
Vrlo je jednostavno i trebaće vam svega nekoliko minuta.
Kada uđete na naše vebsajt, pronaći ćete sekciju “Marketing” kojoj treba da pristupite i odradite samo još nekoliko lakih i brzih koraka.
Ali da vam sada ne bismo detaljno objašnjavali sve korake pošto smo to ovde već uradili, sve što treba je da pročitate naš tutorijal i bićete spremni da implementirate FB Pixel u vašu Brendly prodavnicu.
Kako da iskoristite FB Pixel zajedno sa promocijom proizvoda i kuponima?
Veoma je dobra strategija iskoristiti FB Pixel zajedno sa promocijama i kuponima kako bi privukli kupce.
Iskoristite FB pixel da ciljate sve one koji su posetili vaš vebsajt, možda i dodali nešto u korpu, ali su odustali u poslednjem trenutku.
To znači da su bili vrlo blizu kupovine, ali možda im je neka sitnica odvukla pažnju, ili su odustali zbog cene. Zato je sve što treba da im ponudite kupon ili sniženje.
Kada napuste vaš vebsajt i vrate se na Facebook a tu ih sačeka kupon, u velikoj većini slučajeva će se vratiti i dovršiti započeto.
Bitno je da se kupon ne ponudi nekome ko je već kupio tu stvar po regularnoj ceni, jer neće biti ni malo srećan zbog toga.
Osobama koje su već kupovale, ponudite kupon za neki drugi proizvod.
Zaključak
Kao što vidite, veoma brzo, jednostavno i besplatno možete unaprediti svoje poslovanje.
Sve što treba je da uvrstite FaceBook Pixel na svoj vebsajt ili vašu prodavnicu, kao onu koju imate na Brendlyju.
I onda vam ostaje da posmatrate kako biznis raste. A takođe i da menjate određene stvari ako primetite da ne funkcionišu.