Da li ste znali da je 2020. na poklone za Dan zaljubljenih potrošeno preko 27 milijardi dolara!
I to samo u Sjedinjenim Američkim Državama!
Samo u 2020. je procenjeno da je na ovaj dan na poklone potrošeno 21.2% više novca nego u 2019., a u 2021. se očekuje još veći rast.
Ovaj dan je bez ikakve sumnje strašna prilika za sve online prodavce.
Dan zaljubljenih nam je sve bliži, a kako mnogi trgovci kažu: “To je dan kada se prave pare!”

Zato ćemo u ovom tekstu sa vama podeliti razne marketinške strategije za jačanje brenda i povećanje broja prodatih proizvoda za Dan zaljubljenih!
Pa da krenemo… (Što pre, to bolje!)
Šta treba prodavati za Dan zaljubljenih?
Ne postoji odgovor na ovo pitanje koji će zadovoljiti sve, ali postoje saveti koji će vam pomoći da sami dođete do odgovora.
Ono što mnogi s razlogom rade jeste da na Dan zaljubljenih prodaju proizvode sa motivima ljubavi, sa srčićima, pa čak i one šljašteće proizvode sa blesavim ljubavnim porukama.
Ovi proizvodi bi trebalo da se vezuju isključivo za ovaj dan, da budu autentični i takvi da ih kupci neće povezati sa nekim drugim praznicima/danima.

Uz to, potrebno je voditi računa o tome da pri dizajniranju nekih novih proizvoda koji će biti promovisani za ovaj dan nikako ne pobegnete od vrednosti koje propagira vaš brend!
Zamislite samo kako bi bilo da neki brend kao što je Legend krene da prodaje rozikaste majice sa srčićima.
Zato obratite pažnju, kao što smo i u blogu vezanom za popuste pričali – vrednost brenda je na prvom mestu, uvek.
Ono što dodatno povećava prodaju u ovakvim danima je “ograničena ponuda”.

Ljudi vole da dobiju nešto što drugi ne mogu da imaju, zato bi bilo pametno napraviti ponudu u vidu proizvoda koji se posle ovog dana više neće prodavati, a sve to lepo prezentovati kupcima.
Ponudite vodič za poklon
Ako postoji dan kada je potreban vodič za poklon, onda je to Dan zaljubljenih.
Ovakvi vodiči bi trebalo da pomognu ljudima da kupe idealan poklon za svog partnera, a vi ste ti koji će mu objasniti da baš vi nudite taj idealan poklon.
Tako se brendovi koji se odlučuju za ovu strategiju svojim kupcima obraćaju preko mejlova, popup-ovima, reklamama ili u objavama. Preko njih im prezentuju proizvode (poklone) koje kategorišu na različite načine.
Npr: “za nju”, “za njega”, kategorisane po ceni (“do 20e”, do 100e”), ili na osnovu interesovanja (“za bradonje”, “za ljubitelje pasa”, “za muzičare”, “za ljubitelje salse” i sl.).

Idealni vodiči za poklon su oni koji su personalizovani i tu bi se trebalo okrenuti interesovanjima vaših pratilaca, odnosno vaše ciljne grupe.
U kreiranju sadržaja kao što je ovaj vodič kreativnost uvek dolazi do izražaja.
Iscimajte svoje kupce
Za svaku prodaju je potrebno malo podsticaja od strane prodavca.
Taj podsticaj (tenzija) će od običnog “samo” zainteresovanog posetioca koji razgleda proizvod napraviti kupca.
Zbog toga je potrebno iscimati ljude i izazvati ih da kliknu na dugme “Dodaj u korpu”.
Jedan od odličnih načina da to uradite jeste da ih obavestite da vreme do Dana zaljubljenih ističe i da je potrebno naručiti proizvod pre određenog datuma, kako ne bi došlo do toga da ovaj dan dočekaju bez poklona.
Dodajte napomenu kada treba naručiti proizvod kako bi poklon stigao na vreme, zavalite se u fotelju i gledajte kako porudžbine pristižu.
Još jedan od efikasnih načina da napravite malo potrebnog osećaja hitnosti jeste da ciljate one “last-minute” kupce. Tik pre Dana zaljubljenih pustite reklamu u kojoj ćete nabiti osećaj krivice ili ponuditi brzo rešenje u vidu poklona koji vi nudite.

Napravite interaktivne objave
Interaktivne objave su nešto što bi trebalo češće praviti na vašim profilima na društvenim mrežama jer podstiču pravljenje zajednice i jačaju vašu vezu sa pratiocima.
Za ovaj praznik ili neke druge veće dane možete napraviti Fejsbuk/Instagram objavu koja će naterati ljude da dele neki hashtag koji ste smislili, ili rade neke čudne, ali interesantne stvari i sami prave sadržaj.
Jedan od primera je Thebodyshop koji je pokrenuo #sendingakiss kampanju u kojoj su od korisnika tražili da drugima šalju poljuce, a gde je srećni dobitnik dobio novi voćni balzam za usne.
Lukavo su došli do toga da njihovi pratioci taguju svoje prijatelje/partnere kojima su slali poljubac i na taj način došli do ozbiljno velikog broja ljudi.
Ono što takođe može biti interesantno jeste neka vrsta ljubavnog kviza.
Savet: Personalizujte.
Koristite video sadržaj
Obične slike prodaju, ali video šuri, verujte nam na reč.
Korisnici društvenih mreža su i više nego siti slika, a video je najbolji mogući format u bilo kojoj branši, pa i u ovoj.
Kratak video na kojem će se videti vaš proizvod, koji i ne mora da bude profesionalan će izazvati mnogo više pažnje nego slike proizvoda koji leži na nekom podu ili koji stoji na lutki/modelu.
Koristite kupone (promo-kodove)
Jedna od fantastičnih načina da uvećate prodaju za Dan zaljubljenih su kuponi.
Uz pomoć njih u periodu pre Dana zaljubljenih možete svojim kupcima ponuditi poseban popust.
Saznaj više o načinima korišćenja kupona ovde.
Pustite anti-Dan zaljubljenih reklamu
Vi i vaša zajednica mislite da je Dan zaljubljenih glupost?
Vreme je za proizvode za osobe koje nisu u vezi, ili koji slave neki drugi praznik, npr. Sv. Trifuna.
Statistika kaže da će čak 28% muškaraca i 30% žena za Dan zaljubljenih kupiti sebi poklon.
Zbog toga ste možda baš vi ti od kojih će ovi samotnjaci kupovati.

Kad treba pustiti kampanju za Dan zaljubljenih?
Ako je danas 2. februar, onda juče.
Budite proaktivni, jer kada su veliki dani ne želite da vaša reklama bude jedna od milion, zato pustite kampanju pre svih.
Ukoliko poslušate naše savete i uradite sve kako treba, ovaj dan će vam biti poseban iz više razloga.
Dodatan savet: Iskoristite FB Pixel da uvećate prodaju!
Koja reč za kraj
Bez obzira da li prodajete preko Brendly platforme, ili ne, pružite šansu ovim marketinškim strategijama i videćete da su delotvorne.
Već ste probali nešto slično? Šta? Napišite nam u komentaru!