Najbolje i Najluđe Kampanje za Crni Petak

Author Brendly podrška
Author Brendly podrška

Evo ga Crni petak, tu je iza ćoška.

Spremanje kampanje ti je u toku, ali ne znaš kako da je definišeš?

Ovaj tekst će ti u tome pomoći. Da nađeš cilj kampanje za Crni petak kao i način da ga ostvariš.

Cilj kampanje za Crni petak je u većini slučajeva prodaja, logično, ali to svakako ne mora uvek biti tako. Cilj može biti i povećanje baze ljudi koji vas prate, upoznavanje ljudi sa vašim brendom i vrednostima za koje se zalažete itd.

Da bismo ti približili šta sve može da bude cilj, kao i kako se može ostvariti spomenućemo neke neverovatne kampanje koje su prethodnih godina „razvalile“ za Crni petak, uz objašnjenje zašto su u tome uspele.

Pa da krenemo od velikog Apple-a i njihove kampanje…

Preporuka: Pročitajte do kraja, najbolje smo ostavili tamo.

Apple-ova kampanja – Pre svih!

Da kampanja za Crni petak ne mora da bude baš za taj dan pokazao nam je Apple.

Čuvena kompanija se odlučila za drugačiji pristup (tako nešto im je i slogan, zar ne). Dosta pre Crnog petka su započeli svoju kampanju i svojim korisnicima poslali mejlove koji im stvaraju iščekivanje.

Par nedelja pre velikog dana su poslali mejl najave, a kako je Crni petak bio sve bliži, na nedelju dana pre Crnog petka su u svom drugom mejlu poslali kompletnu ponudu.

Na ovaj način su pripremili svoje kupce, koji su na vreme odvojili određen novac za kupovinu Apple uređaja.

apple kampanja crni petak - apple mejl za crni petak - apple email kampanja
Apple-ovi mejlovi za kampanju za Crni petak

Teslin auto na giveaway-u za Crni petak – AppSummo

Genijalnost ili ludost, pitanje je sad.

AppSummo je Crni petak 2020. odradio na svoj način i srećnom dobitniku poklonio Tesla automobil.

Možda zvuči sumanuto kada se prvi put čuje, ali oni ovo nisu uradili slučajno. Dosta pre pokretanja ovog giveaway-a su stavili sve na papir i izračunali da će biti u plusu za oko 20 000$, ako sve odrade kako treba.

Ideja je bila da što više ljudi iz njihove ciljne grupe čuje za ovu akciju, da ih privuku na svoj sajt, pa da retargeting kampanjama istima šalju svoju ponudu.

Ovo možeš lako uraditi uz pomoć Facebook Pixela, tako što ćeš ciljati ljude koji su ti posetili sajt, ili određene strane sa ponudom i ponuditi im nešto što neće odbiti.

Ako još uvek nemaš podešen FB Pixel na svojoj Brendly prodavnici, evo načina da to ispraviš.

Evo i kako je izgledala njihova reklama na Youtube-u:

https://www.youtube.com/watch?v=A1qgrfeRZocu0026t=93su0026ab_channel=AppSumo

P.S. Zaradili su i više nego što su ciljali.

Kohl i njihov giveaway (na neki način)

Mnogi ne shvataju da kampanje koje puštaju nisu samo jednosmerne, sa ciljem da se publika obavesti o onome što žele.

Društvene mreže funkcionišu u dva smera, a to su marketari iz Kohla dobro shvatili.

Oni su za Crni petak pustili kampanju u kojoj su delili poklon karticu u vrednosti od 500$, a da bi se u tome učestvovalo trebalo je komentarisati objavu ili tvitovati sa postavljanjem njihovih hashtagova.

Na ovaj način su došli do ogromnog broja ljudi, a verujemo da su zaradili znatno više od tih 500$.

Ako još uvek ne znaš kako da organizuješ giveaway, evo vodiča koji će ti u tome pomoći, korak po korak.

kohl kampanja za crni petak - kohl twitter kampanja - twitter kampanja za crni petak
Izuzetan primer Twitter kampanje za Crni petak

Cinema France – Igraj i osvoji 🙂

Ne moraju se praviti klasične giveaway-e, već to može biti i igrica u kojoj korisnici izvlače neke nagrade, kao što je to uradio Cinema France.

Oni su napravili svoju jackpot igru u kojoj su delili kokice, karte za filmove itd.

Cilj je takođe bilo stvaranje svesti o brendu i povećanje broja lojalnih kupaca.

Dakle, dugoročno gledano ovo može biti i te kako isplativo.

bioskop crni petak - cinema france kampanja
Cinema France kampanja za Crni petak

Le Shop – Story anketa za Crni petak

Le Shop je u svojoj kampanji za Crni petak ubio dve muve jednim udarcem.

Pustili su anketu, napravili duele između svojih proizvoda gde su korisnici glasali za onaj koji im se više sviđa.

Najbolji proizvod (proizvod pobednik) bi na kraju delili na giveaway-u i na taj način su saznali šta njihovi pratioci vole, ali i angažovali svoju publiku.

Jednostavno, a efikasno.

anketa za crni petak
Anketa za Crni petak – Zašto da ne?

Pieminister – Pite za džabe

Ukoliko si na početku i mnogi ne znaju za tvoj brend, jedna od odličnih opcija za izlazak iz mraka jeste da se udružiš sa nekim koga već prate.

Idealno bi bilo da je taj neko u skladu sa vrednostima koje zastupa tvoj brend i prate ga ljudi iz iste ili slične ciljne grupe.

Tako je Pieminister odlučio da za Crni petak deli pite, besplatno, u kooperaciji sa dobrotvornim organizacijama.

Na ovaj način su ove organizacije koje prate mase delile njihovu ponudu za Crni petak, te je za Pieminister saznao ogroman broj ljudi.

giveaway za crni petak - marketinska kampanja za crni petak
Udružite se s drugim, velikim igračima, to je dobar potez!

Ako ti je cilj da se udružiš sa nekim influenserom, onda ti ovaj mini-vodič može biti od pomoći.

Madden i Nespresso – Rani pristup za građenje publike!

Madden i Nespresso su imali slične kampanje a cilj za Crni petak im je bio isti – želeli su da naprave bazu sa što više ljudi zainteresovanih za ono što nude.

Napravili su ponudu sa „ranim pristupom“ pa su ljudima koji bi se prijavili na njihovu mejling listu nudili popuste pre vremena, odnosno Crnog petka.

Jedan od ciljeva i tebi svakako može biti pravljenje baze lojalnih kupaca i uvećanje mejling liste.

Najluđa kampanja ikada – Card Against Humanity

Ova kompanija je 2018. godine pokrenula bukvalno najluđu kampanju ikada!

Dovoljno je reći – nudili su popuste od 99%.

Jedan od artikala koji se mogao naći za 20 centi je bila novčanica od 20$ (!?).

najludja kampanja za crni petak
Novčanica od 20$ za 0.20$, genijalno, zar ne?

Ponuda im je bila ubedljivo najluđa, pa ste tu mogli da vidite da prodaju Ford Fiest-u za par stotina dolara, predsednički kovčeg od mahagonija i još mnogo ludih stvari.

Ipak, od ove kampanje su napravili profit od čak 70 000$ jer je ceo svet pričao o njima, pa su ljudi koji su posećivali sajt jednostavno pravili kupovine.

Cilj ove kampanje je pored ostvarivanja profita očigledno bio i dobra zabava. Uspeli su u tome, definitivno.

NE kupuj ❌ naše proizvode – Patagonia

Ljudi iz ove kompanije su za Crni petak 2016. prvo želeli da zatvore sve radnje i da u izlozima postave poruke za zaštitu životne sredine.

Samo nedelju dana pre Crnog petka 2016. godine, Patagonia se odlučila na potez zbog kojeg danas govorimo o njima: 100% novca od prodaje tog dana će otići za dobrotovorne organizacije koje se bave zaštitom planete.

Šta su uradili?

Pokrenuli su reklamu u New York Times-u na Black Friday gde su govorili ljudima „Nemojte kupiti ovu jaknu“:

patagonia crni petak 2020 - patagonia cuvena marketinska kampanja
Čuvena marketinška kampanja 2020.

Šta se desilo?

Napravili su 3 puta veću prodaju nego njihova najoptimističnija projekcija – $10 miliona za samo 1 dan.

70% online kupovine su napravile mušterije koje su tada prvi put poručile njihov proizvod. I još jednom – 70% ljudi su tog dana po prvi put postali njihove mušterije! 

Ti ljudi i dan danas dobijaju redovno mejlove gde se obaveštavaju šta radi kompanija, koje akcije preduzima… Dakle imaju određeni odnos sa brendom.

Njihov marketinški direktor je izjavio da je ova kampanja pomogla da se stvori jaka zajednica(!) ljudi koji cene vrednosti i proizvode ovog brenda: „Naše mušterije očekuje visoko-kvalitetne proizvode i to je razlog zbog čega se stalno vraćaju kod nas“.

Patagonia želi da njihove mušterije „kupuju samo ono što im stvarno treba i recikliraju ono što je iznošeno“.

Ovo je odličan primer kako je jedan brend dao SMISAO nekoj kupovini. Mušterije se nisu osećale kao da kupuju samo jaknu (ili bilo koji drugi komad odeće), već kao da kupuju kartu za nešto dobro, za nešto korisno plemenito.

Takođe, Patagonia je svojim primerom pokazala i pokazuje koliko im je stalo do vrednosti koje zastupaju, i da one nisu samo neke dosadne rečenice koje niko ne čita.Ne, oni cene šta brend predstavlja i povlače poteze u skladu sa tim.

Fjallraven-ovo naglašavanje vrednosti za koje se zalažu

vrednost brenda crni petak
Naglašavanje vrednosti brenda usred kampanje za Crni petak

Nešto slično Patagonia-i je uradio i Fjallraven.

Umesto da krenu sa agresivnim kampanjama u kojima će kupcima nuditi popuste ili kupone oni su napravili kampanju koja govori o svemu za šta se zalažu.

Njihove jakne jako dugo traju, može se reći da su večne, pa su tako i rekli u svojoj reklami za Crni petak, ili „petak za dugoročnu investiciju“ kako su ga nazvali:

Kupci su ih zapamtili – DoctiPharma

DoctiPharma je za cilj imala da drugi saznaju koje proizvode nude, ali i da ih dobro upamte.

Kako to može bolje da se izvede nego da se napravi igra memorija sa karticama na kojima se nalaze njihovi proizvodi?

Tako su svi koji su uspeli da ispovezuju parove kao nagradu dobili kupon sa popustom na određene proizvode.

igra memorije kampanja
Igra memorije – sjajan način da vam upamte proizvode!

Kako to ti možeš izvesti? Prelako.

Postoje platforme koje nude pravljenje ovakvih igara besplatno, kao što je Interacty.

Tako na kartice možeš nalepiti svoj dizajn, a korisniku koji završi igru i pošalje ti skrišot da je uspešno završio možeš proslediti kupon kao nagradu.

Zaključak

Ovo su bile najinteresantnije, pomalo nekonvencionalne kampanje za Crni petak koje ti mogu služiti kao inspiracija.

Nadamo se da će ti pomoći da napraviš efikasnu kampanju i razbiješ sa prodajama ili ostvariš neki drugi cilj!

Ukoliko znaš za neku još luđu ili bolju kampanju, nemoj da te je sramota, napiši u komentaru.

Author Brendly podrška

Nikada nije bilo lakše da pokreneš svoj brend

Registruj se već sada i započni sa kreiranjem svog brenda. Istraži Brendly platformu