Bitno je imati veliki broj pratilaca, ali postoji gomila stvari koje su bitnije iz ugla brenda i biznisa.
Ljudi često precenjuju ovu metriku i misle da kada imaju 100 000 ljudi koji ih prate mogu da prodaju isto toliko i proizvoda.
Ipak, broj pratilaca ne znači uvek puno.
ALI…
Ne može se ni sa 50 pratilaca očekivati “Bog zna šta”. Zato je bitno imati veći broj pratilaca, ali onih pravih, koji su posvećeni, aktivni i koji na određen način promovišu tvoj brend.
Kao što je rečeno u naslovu, treba biti Čola, a ne samo gledati brojke, već kvalitet publike koja nas prati.
On ima “samo” 52.6k pratilaca na Instagramu i 300k subscriber-a na YouTube-u, a posle toliko godina karijera puni Arenu 7 puta zaredom. Gde god da se pojavi ljudi kupuju karte kao ludi.
Zato ćemo se u ovom tekstu posvetiti pravljenju zajednice, odnosno uvećanju publike na društvenim mrežama, koja će osnažiti tvoj brend.
Pre svega – Poznavanje publike i kvalitetan sadržaj
Da bi se broj pratilaca uvećao, a da ti pratioci ne budu samo brojevi, potrebno je praviti kvalitetan sadržaj, sadržaj za koji će naša ciljna grupa reći da je kvalitetan.
To možemo učiniti samo ako poznajemo šta vole ljudi od kojih očekujemo da nas zaprate. Zato se treba baciti na podatke, saznati ko su oni, koliko godina imaju, kojeg pola i sl., a pre svega šta žele i vole.
Nije toliko bitan ni kvantitet objava, već bi trebalo voditi računa da svaka objava koja se okači pruža neku vrednost. Vrednost imaju objave koje oraspolože, ponude rešenje problema, izazovu razmenu mišljenja, promovišu neke zajedničke vrednosti, i sl.
Samo kačenje objave u kojoj se prezentuje nova majica je nedovoljno dobro. Kada bi ta objava sadržala neki vodič za oblačenje i kako tu majicu uklopiti s određenim stajlingom, tu bismo našoj publici pružili vrednost.
View this post on Instagram
Uz to bi konstantno trebalo učiti o ljudima koji nas prate, slušati ih, a uz to izbacivati sadržaj, meriti šta “pali” i to im davati i doći ćemo do uvećanja broja pratilaca, onih pravih.
Kada poznaješ ciljnu grupu, onda znaš i:
- Koje društvene mreže treba koristiti
- Kada treba objavljivati
- Koju vrstu sadržaja
- Način komunikacije (brand voice)
Da sve ne bude suvoparno teoretisanje, preći ćemo i na 11 konkretnih saveta za uvećanje broja pratilaca na društvenim mrežama.
Pa da krenemo…
Razmotri ovih 12 stvari i biće novih pratilaca
- Redovno kačenje objava na društvenim mrežama
- Napravi takmičenje
- Prisutnost, aktivnost, proaktivnost
- Ne zanemari profilnu i cover fotku
- Podstiči tagovanje
- Pametno koristi hashtagove
- Podstiči konverzaciju
- Sarađuj s influenserima
- Plati reklame, a ne kupuj profil
Konzistentnost u objavljivanju
Ljudi zapraćuju profile na društvenim mrežama zato što od njih očekuju nov sadržaj koji će nahraniti njihovu glad za dobrim sadržajem zato je prva stavka koju sugerišemo redovno kačenje sadržaja.
Napravi plan sa više tipova različitih objava (utisci kupaca, zanimljivosti, priča o brendu, promocija proizvoda, itd.) i izbacuj ih redovno.
U tome ti može pomoći i korišćenje kalendara za objavljivanje, kakvih ima mnogo na internetu.
Podstakni takmičarski duh
Gotovo svi vole da se takmiče i nema lepšeg osećaja od pobede. Tu se dobijaju promoteri brenda.
Takmičenja će ti povećati reach i dovesti do novih, mnogobrojnih pratilaca, a tu postoje razne opcije:
- Komentariši i pobedi – Napravi zanimljivu objavu i traži od ljudi da ti komentarišu, a najkreativniji komentar nagradi nekim poklonom.
- Ko objavi sliku s obeležjem tvog brenda (proizvodom ili bilo čime) i napravi najbolji opis objave, biće nagrađen.
- Video takmičenje – Izazov koji će pobedniku doneti poklon.
- Giveaway – Vodič o tome možeš pronaći ovde.
Bilo bi dobro da ovakva takmičenja promovišeš svuda gde je tvoja ciljna grupa, a da nagrade koje deliš obavezno budu povezane sa tvojim brendom. Uz to, luzeri ne postoje, zahvali se svakom učesniku koji ne bude dobio nagradu.
Evo jednog primera gde je naš “Bobi” napravio takmičenje. Rezultat – preko 30 miliona pregleda na TikToku!
Budi tu za svoje pratioce
Ljudi očekuju instant odgovore na poruku, komentar i zato je neophodno da smo uvek tu, prisutni na društvenim mrežama i da naši pratioci imaju utisak da smo tu za njih.
Profilna i cover fotka nisu nebitne
Naš savet je da profilna i cover fotka moraju biti atraktive i povezane sa tvojim brendom. Ovo su elementi koji svi vide kada uđu na profil koji vodiš.
Preporuka za Fejs je da se barem jednom mesečno promeni cover fotka, a na Twitteru je dodatan savet da se naglasi ono što je rezultat delovanja tvog brenda.
Sve što možeš, pa tako i cover fotku personalizuj, humanizuj i približi svojoj ciljnoj grupi.
Tagovanje je zaboravljeno, a ne bi trebalo da bude
Bilo bi dobro da se s vremena na vreme podstiče tagovanje. Tu bi jedino trebalo voditi računa da stalno ne traži od pratilaca da taguju svoje prijatelje, jer će prerasti u spam i postati nebitno.
Koristi hashtagove
Uradi malo istraživanje hashtagova koje ljudi iz tvoje ciljne grupe koriste i napravi strategiju korišćenja istih.
Hashtagovi se sve više koriste i pretraživanje na društvenim mrežama iz godine u godinu postaje sve aktuelnije (to i Google tvrdi). Nemoj to zanemariti.
Podstiči konverzaciju i prikupljaj podatke
Vrlo je jednostavno. Postavi interesantno pitanje na storiju ili anketu i saznaćeš puno o ljudima koji te prate. Takvi smo da volimo da dajemo mišljenje, da ispadnemo pametni i duhoviti, pa ako je pitanje takvo da možemo da se pokažemo takvim, učestvovaćemo u tome.
Npr. Sephora Srbija predstavlja svoje proizvode na interesantan način i podstiče engagement:
Sprout Social kaže: 55% ljudi čuje za nov brend na društvenim mrežama, a 68% tvrdi da im upravo društvene mreže omogućavaju interakciju s kompanijama.
Sarađuj s influenserima
Ova saradnja bi trebalo da bude dugoročna, da se ne organizuje samo 1 akcija i sve nestane.
O tome smo pisali više u našem blogu koji možeš pronaći ovde.
Plati reklame i nikada ne kupuj gotov profil i pratioce!
Bolje je imati 1000 pravih pratilaca, nego 15 000 lažnih.
Možda brojke deluju lepo, ali jednostavno ti ljudi neće biti zainteresovani za ono što nudiš.
Zato ti nikako ne preporučujemo da kupiš gotov profil sa 15 000 ili više lažnjaka. Radi na sadržaju, a ako imaš budžet za to najbolje objave promoviši preko reklama.
O reklamiranju na FB-u i Instagramu možeš dosta naučiti na našem Blogu.
Zaključak
Brojevi nisu jedini cilj, već brojna kvalitetna publika. Zapamti, Čola nema preveliki broj pratilaca na mrežama, pa puni dvorane jer ima lični brend.
Nemoj se deprimirati ako u roku od mesec dana ne ostvariš neki veliki pomak, za sve je potrebno puno vremena i testiranja.
Put ka brendu nije lak, ali se nadamo da ćemo ti mi ovakvim sadržajem pomoći u ostvarivanju tog cilja.
Za kraj, ako imaš neku ideju kako doći do veće kvalifikovane publike, podeli je s nama u komentarima ispod. Željni smo novih ideja.