Kako pronaći inspiraciju za dizajn na proizvodima? [Rešenje]

Šta da stavim na garderobu (proizvode), a da se svidi drugima? Kakav dizajn?

Ako pročitaš ovaj tekst, verujemo da ćeš pronaći odgovor na to pitanje.

I ne samo to, dobićeš i layout-e dizajna koji se prodaju, da ne moraš da razmišljaš o tome kako da uklopiš elemente dizajna da izgledaju lepo na proizvodu.

Upozorenje: Ovo nije tekst koji je krojen samo za one kreativne.

kreativnost
Kreativnost je ono sa čime se čovek rađa? Ne verujemo da je tako!

Kreativnost je nešto sa čime se rađaš! Ili nije baš tako…

Mnogi tvrde da su kreativni sami od sebe, ali zapravo to i nije baš tako. Kreativni ljudi su zapravo takvi da su im neke stvari koje viđaju oko sebe zanimljivije od onih koji se smatraju manje kreativnim.

Mozak “kreativnih genija” tako pamti stvari koje viđa oko sebe i dalje ih koristi za stvaranje nečeg drugog. 

Dakle, samim istraživanjem možemo doći do inspiracije i postati kreativni!

Istraživanje bi trebalo da počne od pitanja “ZA KOGA PRAVIMO DIZAJN?”

istrazivanje
Bez istraživanja nema rezultata

Zamisli osobu koja će nositi majicu (ili drugi proizvod) sa tim dizajnom. Ko bi to nosio? 

Veoma je bitno da znamo kome ćemo “sutra” prodavati taj proizvod, a način da to otkrijemo je određivanje niše i ciljne grupe.

Drugo pitanje na koje moramo dati odgovor je “ŠTA DIZAJN KOMUNICIRA?“, odnosno koju poruku šalje i zašto bi to neko nosio.

Možda je nešto vrhunska fora i takav dizajn ima 200000 lajkova na internetu, ali će se retko ko usuditi da tu “foru” nosi na sebi.

blam - nisam zgodan ali sam nezgodan majica - primer cringe majice
Nekoga je ipak blam da nosi ovakvu majicu

Dizajn na odeći je način komunikacije i tako ga treba gledati. To je poruka koju mi poručujemo ljudima oko sebe. 

Ali kako odrediti šta da se nađe na samom dizajnu, gde potražiti inspiraciju?

Kako dobiti ideju za dizajn?

Kreativni proces zna da bude izazovan zadatak, i zna da potraje satima dok ne nađemo inspiraciju da smislimo neki zanimljiv dizajn

I nije važno da li si grafički dizajner ili marketar koji želi da proda svoje ideje putem Print on Demand biznisa, jer prava inspiracija uvek može da ti pomogne da dođeš do kreativnih i jedinstvenih ideja za svoje proizvode.

Međutim, ponekad je i tu inspiraciju valja pogurati. Jedan od načina da se do inspiracije dođe je kako mnogi kažu “krađa”. 

kradja dizajna - ukraden dizajn
Ukraden dizajn – No, no!

Ne! Ne govorimo ti da kradeš tuđe ideje i dizajn, to je nezakonito i kažnjivo, već da potražiš inspiraciju na drugim mestima.

Tako smo istražili veliki broj mesta na kojima se drugi dizajneri inspirišu i to ćemo ti predstaviti u ovom tekstu.

Naravno i duga šetnja pored reke ti može pomoći da se inspirišeš, ali mi ćemo ti objasniti ovaj drugi, online način.

Za to ti predlažemo korišćenje različitih alata ili mesta na internetu kao što su:

Pinterest – Početno mesto za traženje inspiracije

Počnimo od Pinteresta, mesta na kojem svoje utočište pronalaze milioni dizajnera.

pinterest
Pinterest – Izvor inspiracije

Jedan od njihovih vodećih slogana je “Dobrodošli u vizualno otkriće”. “Kada je reč o sjajnim idejama, znaćete čim je ugledate.“

Jedan od dizajnera kaže: “Dubina koju Pinterest poseduje je neograničena. Za mene je to svakodnevni izvor, posebno tokom perioda istraživanja projekta u kojem možete pronaći neverovatno jedinstven dizajn, ilustracije, fotografije i reference”.

Dakle, kada odeš na pinterest.com da istražuješ probaj da shvatiš glavne koncepte komunikacije. 

Da li kada kucaš npr. “Love art” preovlađuju boje kao što su crvena, roze (intuicija kaže da da) ili su dominantne crna, siva ili razne druge boje.

Ono što je dodatno interesantno jesu filteri koje Pinterest nudi, pa ovde možemo naći sledeće:

pinterest pretraga
Pretražuj na Pinterestu

Dakle, u ovom delu istraživanja bi trebalo izvući koncepte koji se pojavljuju u ovim dizajnima:

pinterest rezultati pretrage
Nekada rezultati pretrage umeju da iznenade
  • Boje koje se koriste
  • Da li se radi o energičnoj temi (fotke pune boja, lude) ili je to neka mračna priča
  • Tipografiju koja se koristi, fontove itd.

Dalje, ako na Pinterest pretrazi ukucamo temu (iz preth. primera love art) i dodamo “t shirt” možemo videti razne majice, odnosno dizajne na njima, za dalju inspiraciju.

Niko ne kaže da je Pinterest jedino mesto gde možemo tražiti inspiraciju, zato za dalje istraživanje predlažemo – Etsy.

Etsy – Ovo se zaista prodaje

Jedan od vrlo zanimljivih za pronalaženje inspiracije je Etsy. 

etsy logotip
Etsy – Idealno mesto za “lov na dizajn”

Etsy je e-commerce platforma za kreativce, dizajnere i preduzetnike gde imaju mogućnost da prodaju svoje proizvode, pa se u celopkupnoj ponudi mogu naći vrlo zanimljivi dizajni koju mogu da vas inspirišu da kreirate nešto vrlo jedinstveno i zanimljivo.

Samim pretraživanjem ključnih reči doći ćeš do nebrojano mnogo interesantnih dizajna:

love art search
Love Art pretraga

Osim toga, Etsy nudi kategorije proizvoda, pa na taj način možemo pronaći majice, uramljene postere, dukserice, itd:

love art search t shirt
Love Art + T Shirt – Novi rezultati

Ono što je sjajno je da uz pomoć filtera u gornjem desnom uglu možemo videti koji su “najrelevantiji” proizvodi za pretražene ključne reči. Ovo su veoma verovatno proizvodi koji bi se prodavali i na tvojoj prodavnici.

Mogli bismo nabrajati ogroman broj platforma, ali nije nam ni cilj da instaliraš petsto aplikacija i tražiš danima, zato ćemo malo preći na aplikaciju koju gotovo svi imamo – Instagram.

Instagram – Svi smo tu, zar ne?

Ova vrlo popularna društvena mreža je mesto gde praktično svi traže inspiraciju ili motivaciju. 

istrazivanje na instagramu
Instagram za inspiraciju

Ona može biti vrlo učinkovita i da ti pruži baš ono šta tražiš ako znaš da je upotrebiš na pravi način.

Treba ti inspiracija za dizajn koji će biti posvećen ljubiteljima pasa?

Pretraži #dogtshirts i izaći će ti na hiljade interesantnih primera. Dalje možeš zapratiti taj hashtag i par profila koji su se ovde našli i uraditi analizu istih.

hashtag dogshirts
Hashtag pretraga će vam olakšati puno toga

Treba imati u vidu da traženje inspiracije obuhvati i bolje upoznavanje sa ciljnom grupom, pa pokušaj da shvatiš šta je to što se generalno provlači kroz sve objave, koji su to koncepti koji su prisutni.

Na ovoj društvenoj mreži možeš i “skenirati” konkurenciju ili brendove koji već postoje u istoj niši i videti šta je to što kod njih najbolje prolazi.

Imati konkurenciju je dobra stvar, jer su već odradili neke stvari koje rade, samo je potrebno prepoznati ih.

Muzli 2 – Stay Inspired – Rudarenje po najvećim izvorima dizajna

Ovaj Google Chrome plugin je izuzetno mesto da pronađete inspiraciju za pravljenje novog dizajna.

muzli 2
Muzli 2 – Sjajan alat

Muzli trenutno isporučuje najsavremenije dizajnerske projekte i vesti svaki put kada se otvori kad otvorite ovu web stranicu. Ova platforma pruža mnoštvo ideja za inspiraciju tako što rudari po izvorima kao što su Dribbble, Behance, Designinspiration, i preko 150 drugih. 

Ovaj beskrajni izvor ideja za dizajnere i kreativne profesionalce držaće te u toku sa trendovima, a na njemu osim primera dizajna možeš pronaći blogove koji će ti pružiti korisne informacije o tome kako možeš napraviti dobar dizajn.

Savet: Jednostavnim pretraživanjem reči “t shirt” u Mozliju možeš pronaći na hiljade korisnih linkova (rezultata).

Još korisnih internet lokacija za traženje inspiracije

Pored nabrojanih, poznatih website-ova postoji još mnoštvo mesta na internetu gde možeš pronaći inspiraciju za stvaranje novog dizajna.

Neki sajtovi koje dalje preporučujemo su:

A kada se sve istraži vreme je da se baci u akciju.

Na početku ovog teksta smo vam obećali da ćemo ti dati i konkretne primere, layout-e dizajna koji su se pokazali kao dobri i koje koristi većina brendova koji ostvaruju prodaju.

Layout-i za dizajn na majicama koji se prodaje – Naših 8

Napravili smo naše layout-e koji će ti opisati koje elemente bi trebalo koristiti u stvaranju dizajna i na koji način bi ove elemente trebalo rasporediti.

  1. Sendvič s duplom korom
layout dizajna za majice
Layout dizajna za majice 1

Ovaj layout sadrži tri elementa. Tekst s gornje i donje strane i slika koja se nalazi na samoj sredini. 

  1. Sendvič s lukom
layout dizajna za majice 2
Layout dizajna za majice 2

Kao i na prethodnom layout-u, postavi sliku u sredinu, a tekst zakrivi u obliku luka sa gornje strane. Slobodno se igraj i u zavisnosti od dužine teksta oblikuj po volji.

  1. Burger s lukom i krastavčićima sa strane
layout dizajna za majice 3
Layout dizajna za majice 3

U ovom layout-u pored 3 elementa koje smo spomenuli imamo još 2 “krastavčića”, elementa koji se nalaze na krajevima gornjeg luka, desno i levo u odnosu na sliku u srediti.

  1. Čekić koji spava
layout dizajna za majice 4
Layout dizajna za majice 4

Veća slika s leve strane i par redova teksta s desne je veoma čest layout koji prodaje.

  1. S preponama desno
layout dizajna za majice 5
Layout dizajna za majice 5

Ovde se sa leve strane nalazi vertikalna, duguljasta slika, a s desne strane se možeš igrati sa tekstom i postaviti više redova koji će je opisati. Redovi teksta ne moraju biti uvek iste veličine, kao što rekosmo, igraj se.

  1. Nejednako jednaki blokovi
nejednaki blokovi dizajn
Layout dizajna za majice 6

Ovo je definitivno jedan od najprodavanijih layout-a proizvoda. Poređaj različite tekstualne elemente i imaćeš “vreo proizvod”.

  1. Sendvič kom je gornja kora pojedena
layout dizajna za majice najpopularniji
Layout dizajna za majice 7

Vrlo jednostavan i čest primer. Veliki dizajn s gornje strane i tekst s donje strane dizajna.

  1. Uspravna muzika
Layout dizajna za majice 8
Layout dizajna za majice 8

Ako se sećaš čuvenog Winamp-a i vizualnog prikaza equalizer-a, onda ovo može ličiti na tako nešto. Tekst raspoređen vertikalno, različitih veličina i dužina je sjajan način da napraviš proizvod koji će biti komercijalan.

A sada…

…Vreme je da se stvara!

stvaraj - kreiraj
Vreme je da se stvara!

Nakon dobrog istraživanja i onda kada imaš definisanu ciljnu grupu, ton komunikacije, boje koje ćeš koristiti i različite ideje za dizajn vreme je da se “zagreje stolica”.

Kreni sa stvaranjem i testiraj. Često se dešava da se ljudi “zaljube” u neki dizajn koji nije komercijalan i neće se prodavati. Pristrasnost je veliki problem onda kada se stvara, ali se mora eliminisati. Takođe, ne treba prelako ni odustati od ideje, pogotovo ako postoji osnov i dokaz da se taj (sličan) dizajn prodaje na drugom mestu.

Nadamo se da smo ti pomogli i da smo ti ukazali na načine da se inspirišeš i napraviš svoju priču, svoj dizajn i jednog dana brend.

U jednom od blogova smo takođe objasnili koje alate preporučujemo za jednostavno kreiranje dizajna, možda ti i to bude od pomoći.