Ako nisi dizajner onda definitivno nije toliko jednostavno napraviti dizajn koji će biti dovoljno dobar da bi ga neko naručio.
Možeš naučiti dizajn, unajmiti dizajnera, ali ako nemaš vremena niti dovoljno sredstava rešenje je u online alatima za pravljenje dizajna.
U ovom tekstu ćeš saznati kako da istražiš tržište i pronađeš dizajn koji se prodaje, za inspiraciju, ali i ono najbitnije, koji alati ti mogu pomoći u kreiranju dizajna.
Pa da krenemo od pronalaženja inspiracije.
Gde pronaći inspiraciju, istraživanje tržišta
Često se desi da neko napravi malo remek-delo, ali da takav proizvod jednostavno ne pronađe svog kupca.
Jednostavno se ne sme gađati „ultra specifična“ ciljna grupa, jer ćemo onda veoma teško doći do onog malog broja ljudi koji bi kupili naš proizvod.
Zato je bitno napraviti nešto što će se svideti većem broju ljudi iz naše ciljne grupe.
Kakav je to dizajn, pitaš se?
Neka nam u odgovoru na ovo pitanje pomogne Google, naš prijatelj za pretraživanje.
Recimo da imamo definisanu ciljnu grupu i da su to ljudi koji vole (npr.) ribolov.
Prvo što možemo uraditi da bismo došli do dizajna koji ribolovci vole je Googlanje termina „majice za ribolov„. U i opciji Images ćemo pronaći ogroman broj majica koje nam mogu poslužiti kao inspiracija:
Naravno, broj rezultata na engleskom jeziku će biti još veći, pa je predlog ukucati „fishing t shirts„. Za one koji ne znaju engleski, Google Translate će ovde poslužiti.
Već sada možemo zaključiti da smo dobili i više nego dovoljno ideja za pravljenje našeg dizajna. Međutim, veliko je pitanje hoće li se svi ovi dizajni prodavati.
Hajde da suzimo izbor i probamo da dođemo do toga koji dizajn je najprodavaniji u ovoj niši.
Ono što definitivno možemo uraditi jeste pretražiti iste termine na sajtovima kao što su etsy.com, amazon.com, redbubble.com, itd.
Algoritam na ovakvim eCommerce sajtovima je generalno takav da na samom vrhu prikazuje one proizvode koji su najprodavaniji. Tako u ovoj niši možemo videti da se (na osnovu Etsy sajta) najviše prodaju sledeći proizvodi:
Sajtovi kao što je Redbubble-ov imaju čak i sortiranje po najprodavanijim. Tu direktno možemo videti koji se proizvodi najviše prodaju:
Ako uz neku od ideja za dizajn sa ovih sajtova dodamo svoj pečat i poznavanje svoje ciljne grupe, na pragu smo da napravimo dizajne koji će se definitivno prodavati.
Naš predlog: Ako pravite dizajn za određenu nišu (pecaroši, mačkaroši, ljubitelji anime-a, kompjuteraši, itd.) ne morate se uvek oslanjati na najprodavaniji dizajn u toj niši. Vidite šta kupuju ljudi iz drugih niša, pa dizajn prilagodite svojoj publici, po ugledu na najprodavaniji u nekoj drugoj niši.
U ovom tekstu ćeš saznati mnogo više o tome kako da pronađeš inspiraciju za nov dizajn!
Sve je to lepo, znamo kako da nađemo inspiraciju za dizajn, ali kako da ga kreiramo?
Odgovor na ovo pitanje ćeš dobiti daljim čitanjem teksta.
Alati za jednostavno kreiranje dizajna za majice/dukseve, itd.
Počnimo od alata za koje smatramo da ih možeš koristiti veoma lako. Dakle, za ove alate smatramo da ćeš znati da koristiš odmah, čim kreneš da radiš s njima:
Canva – Višestruko odlična
Ovaj alat je veoma popularan među ljudima iz sveta digitalnog marketinga, koji ga koriste da naprave svakodnevne objave na društvenim mrežama ili da ispune blogove slikama.
Ipak, ono što Canva nudi, a može ti pomoći je bezbroj ilustracija i već pripremljenih dizajna. Ono što je takođe fenomenalno jeste da je korišćenje ovog online alata besplatno. Tačnije ima svoju FREE verziju.
U besplatnoj verziji možeš naći ogroman broj dizajna koje možeš iskoristiti za svoju prodavnicu, jer je za ogromnu većinu komercijalna upotreba dozvoljena.
Sve što treba da uradiš jeste da na sajtu u meniju izabereš opciju T-Shirts. Tu ćeš dobiti bezbroj dizajna koje dalje možeš prilagoditi.
Ako ne želiš da uzmeš premium verziju naloga, onda je sledeći korak filtriranje besplatnih dizajna, odabirom opcije iz menija sa leve strane. E sada, recimo da nam je npr. potreban dizajn za ljubitelje piva. Možemo odabrati neki od dizajna iz ponude:
Zatim klikom na dugme Customize this template prelazimo na deo za uređivanje odabranog dizajna:
U sledećem editoru je moguće dodavati razne elemente (kao što ćemo mi ilustraciju piva), menjati tekst, položaj i veličinu elemenata na dizajnu i tako možemo doći do rezultata koji će biti dovoljno dobri za naš novi proizvod:
Prednosti i mane Canva alata
Canva je alat koji je sjajno rešenje za sve one koji nemaju vremena da se bave dizajnom. Tako nudi različita rešenja za objave na društvenim mrežama, mejlove, vizit karte, sve što vam je potrebno za ovaj deo brendiranja, kao i za kreiranje proizvoda.
Ono što je najveća mana ovom alatu je to što se sa besplatnim nalogom ne mogu uklanjati pozadine i ne mogu koristiti još neke korisne opcije (promena veličine), kao i preko 100 miliona fotki i elemenata koje Canva nudi u svojoj Pro verziji.
Placeit
Jedan od najpopularnijih online alata u svetu Print on Demanda inače je Placeit.
Ovaj alat nudi mnoštvo opcija, od gotovih šablona (gotovih dizajna) koji su sjajni za proizvode, do videa, mokapova, animacija itd.
Za početak, dok još uvek nemate svoje fotografije proizvoda, mi smatramo da je ovaj alat najbolji za mokapove. Neki naši vrlo uspešni korisnici ga svakodnevno koriste.
Ipak u ovom tekstu ćemo najviše pričati o njegovoj sekciji za kreiranje dizajna koji možemo postaviti na majice, dukseve ili bilo koje druge proizvode.
Ovaj alat, koji inače nije besplatan kao Canva (košta 7,47$ mesečno ako uzmete godišnju pretplatu) nudi ogroman broj dizajna koji su veoma lepi i spremni za prodaju.
Čak se i sama sekcija u kojoj se ovi dizajni naziva „T Shirt Design„:
Ovi dizajni definitivno izgledaju profi, zar ne:
Korišćenje Placeit-a je veoma jednostavno, te se svaki od ovih dizajna može na lak način urediti. Ono što Placeit ima, a izuzetno je korisno u kreiranju dizajna je opcija uklanjanja pozadine:
Ovako dizajn izgleda mnogo lepše na odevnim predmetima, pa bi definitivno trebalo iskoristiti ovu opciju.
Eto uz pomoć Placet-ovog editora smo uspeli da napravimo ovaj dizajn, za manje od minut:
Prednosti i mane Placeit-a
Prednosti su zaista mnogobroje. Placeit je prejednostavan za upotrebu, pruža ogroman broj različitih opcija i ima možda i najbolje mokapove na koje smo mi naišli. Uz to broj fontova koje nudi Placeit je nerealan. Uverićete se posle prvog korišćenja.
Jedinu realnu manu koju vidimo je što nema opciju besplatnog korišćenja.
Pored Placeit-a i Canva-e, postoji veliki broj besplatnih online alata, programa za kreiranje dizajna koji će dobro doći malo naprednijim korisnicima, koji se u ovom polju bolje snalaze, ali nemaju plaćen Adobe paket.
Besplatne alternative Adobe Photoshop-u, Illustrator-u i sl. alatima
Mnogi od ovih online alata su sjajna alternativa čuvenim Adobe alatima, a mi izdvajamo:
Photopea – Sjajna zamena za Photoshop
Ovaj alat je idealan za sve one koji su imali priliku i znaju da rade u Photoshop-u, ali ga nemaju na svom računaru.
Nudi ogroman broj opcija za crtanje, obradu ili uređivanje dizajna, pa u njemu možeš obraditi fotografije s interneta, dizajne i sve ono što misliš da bi izgledalo lepo na tvojim novim proizvodima.
Ono što joj je glavna mana je nedostatak većeg broja fontova i što nije za apsolutne početnike, kao ni Photoshop, a ni za one sa slabijim računarima, jer se svi procesi odvijaju u browser-u i umeju da budu zahtevni.
Ispod možeš baciti pogled na mogućnosti Photopea alata i kako se na ne tako težak način može napraviti odličan dizajn za Print on Demand:
GIMP – odličan za kreiranje dizajna „od nule“
Ovaj alat možda nije najbolji program za kreiranje dizajna, ali je iskonski dragulj u svetu besplatnog softvera. Besplatan je, može se koristiti na svim operativnim sistemima i mi ga predlažemo za izradu dizajna „od nule“.
GIMP je sjajna alternativa Photoshop-u, nudi veliki broj opcija za editovanje i može se reći da je veoma lak za korišćenje.
Jedino što mu se ima zameriti jeste rad sa lejerima, kao i ne prevelik izbor tipografija i nedostatak tutorijala ili nekih vodiča.
Evo interesantnog videa koji ti može pomoći da dobiješ širu sliku i da saznaš više o mogućnostima GIMP-a:
Inkscape – Ako tražiš jednostavan alat, ovaj je za tebe
Prethodna dva alata su malo komplikovanija za korišćenje, a ako nemaš iskustva u radu sa sličnim alatima, onda će Inkscape biti idealan za tebe.
Praktičan je, nudi sve što je potrebno da se napravi privlačan dizajn, a ono što nam se posebno sviđa kod ovog alata jeste CUSTOM DPI opcija.
DPI (dots per inch) je metrika koja ukazuje na kvalitet samog dizajna (tako nešto je vidljivo i u našem editoru pri kačenju proizvoda) i služi da napraviš dizajn koji će se ištampati „kako treba“.
Kratak pregled Inkscape-ovih mogućnosti možeš videti u klipu ispod:
Krita – Komplikovanija, ali izuzetna
Za kraj, ostavili smo malo komplikovaniji alat, za napredne korisnike.
Krita je open-source rešenje koja ti nudi apsolutno sve što je potrebno da napraviš izuzetan dizajn.
Možeš je koristiti za bilo šta, od pravljenja vizuala za reklame, društvene mreže, pa sve do onoga zbog čega i čitaš ovaj tekst.
Krita nudi opciju uređivanja interfejsa po ličnom ukusu, pa možeš svoje omiljene alatke postaviti tamo gde će ti biti pri ruci. U ovom programu se lako konfigurišu različite opcije i uz to je softver koji ne opterećuje računar i kompatibilan je sa različitim vrstama uređaja.
Ono što se može nazvati manom ovog programa su česti update-ovi, ali da ne budemo sitničari, to je i dobra stvar.
A uz sve te alate dobro je imati neku bazu ilustracija koje možeš preuzeti i dodatno obraditi. Naša preporuka je sajt Openclipart.
Na ovom sajtu možeš pronaći na hiljade ilustracija koji su slobodni za upotrebu i mogu se koristiti i u prodaji.
Zaključak
Nadamo se da će vam ovaj tekst pomoći da napraviš neke nove dizajne, možda i kolekciju, pa da se posle toga možeš baciti na sledeći korak, marketing.
Ako imaš neko pitanje, nedoumicu, ili možda neki alat koji je bolji od navedenih, podeli to sa nama u komentaru.