U ovom blogu ćeš saznati da je Print on Demand jedna vrsta štampanja na zahtev u kombinaciji sa poslovnim procesom u kom se ništa ne dešava dok vlasnici POD platforme ne prime porudžbinu.
Ali nije baš ni tako jednostavno kao što zvuči.
U narednim redovima saznaćeš:
- Šta je Print on Demand?
- Da li je Print on Demand vrsta dropshipping-a?
- Kako Print on Demand platforme funkcionišu?
- Koje su prednosti i mane POD platforme?
Posle ovoga ćeš tačno znati da li je ovaj online biznis za tebe ili nije, pa da počnemo.
Znaš onaj momenat kad se šetaš ulicom i zapadne ti pogled na neki vrlo simpatičan dizajn na majici?
Ili neki cool natpis na dukserici nekog prolaznika i pomisliš odakle im ova majica, duks, itd.?
Da, neko je bio dovoljno originalan i kreativan da smisli personalizovan dizajn i naštampa na majicu, još i proda.
Ali gde naći te proizvode?
Verovatno pomisliš da i u tebi ima određena doza kreativnosti i želiš da kreneš sa tom pričom, ali se pitaš odakle početi?
Proces misli otprilike teče ovako: „Ok, napravim dizajn, pa moram da se cimam da nađem gde da štampam, na kakvu majicu, a kakva je to štampa, i na kraju, a kako ću da prodam, i naravno odakle mi sad para za sve to, a da ne pričamo jel imam uopšte i vremena i živaca za sve to?“
Da, kreativnost je tu, ali kako je unovčiti bez početnog ulaganja? Previše je to muke i odustaješ od cele priče.
Ali ovaj 21. vek prevazilazi danas i samu maštu, prema tome sve je moguće.
Pošto živimo u digitalno doba, mnoge nove prilike za zaradu su se otvorile. A idealna prilika da zarade svi oni kreativni je opcija koja je danas sve popularnija a to je print on demand.
Ako još ne znaš šta je to „print on demand“, u narednim redovima ćeš sve da saznaš.
Nastavi da čitaš.
Šta je Print on Demand?
Ukratko, Print on Demand je eCommerce (online biznis) model koji pruža mogućnost prodaje personalizovanih proizvoda.
Print on Demand se još naziva i “on-demand printing”, koju krasi često korišćena skraćenica POD.
Ono što razlikuje print on demand od momenta sopstvene proizvodnje određenih proizvoda je da je ovde na tebi samo da dizajniraš, bez da se cimaš oko štampe, materijala, proizvoda gde bi se štampao dizajn, itd. O isporuci krajnjim kupcima i čitavoj logistici iza toga da ni ne pričamo.
Da sumiramo poentu, na tebi je da kreiraš dizajn, postaviš ga na proizvod (npr, majica, duks, ceger, itd.) negde na ‘nekoj’ online platformi, a o svemu ostalom brine taj neko čija je platforma, i tvoj proizvod je spreman za prodaju.
Ono, wow, stvarno? Samo to? Da, rekli smo da je ovo 21. vek, i sve je moguće.
Print on demand platforme (kakva je Brendly) poseduju proizvode koji su spremni za personalizaciju jer na sebi nemaju nikakve etikete niti oznake. To znači da nude majice, dukseve, šolje i mnoge druge proizvode koje možeš dizajnirati, personalizovati kako ti želiš.
Ono što je PREDNOST kako za tebe, tako i za vlasnike POD platforme je to što nije potrebno ulagati veliki novac u kupovinu velikog broja proizvoda koji će se kasnije prodavati.
A kako to dalje funkcioniše?
Pa tek kada neko naruči proizvod sa tvojim dizajnom, onda POD platforma štampa taj proizvod i šalje ga naručiocu.
Na taj način se postiže ISPLATIVOST i za tebe i za POD platformu jer ti ne moraš ništa njima da plaćaš unapred, a oni ne moraju da imaju velike zalihe.
Da li je Print on Demand vrsta dropshipping-a?
Na neki način jeste.
Dropshipping inače funkcioniše tako što se prodaju proizvodi bez potrebe da se oni poseduju fizički. Ovde je naglasak samo na prodaji, bez da se prodavac brine o tome kako će biti isporučeno itd.
Tako da je Print od Demand prodaja najjednostavnija vrsta drophshipping-a.
Inače, ljudi generalno nisu svesni potencijala ovakvog biznisa i verovatno se plaše da se upuste u tu priču zbog straha od nepoznatog.
To je samo jedan od razloga zašto Dropshipping još uvek nije naročito rasprostranjen u Srbiji.
Stoga, ne treba da čudi što u Srbiji postoji samo jedna print on demand platforma i to je Brendly, ali srećom postoji, tako da je TVOJA ŠANSA tu!
Brendly nudi proizvode koje možeš brendirati i učiniti ih dostupnim za prodaju u njihovoj besplatnoj online prodavnici. Logistiku obavlja Brendly, a dostupna je i opcija praćenja porudžbina.
I kako onda Print on Demand platforme funkcionišu?
U suštini, svaka POD platforma funkcioniše na svoj način. Protokol registracije možda nije svugde isti, ali generalno nema velike razlike.
Zato ćemo te provesti kroz osnovne korake, tako da će ti na kraju u potpunosti biti jasno kako fukncioniše Print on Demand.
Prvi korak – kreiranje prodavnice
Kao što na većini web stranica funkcioniše, prvo otvoriš svoj nalog gde popunjavaš i postavljaš tražene podatke kao što su:
- Ime prodavnice,
- Personalizovani logo prodavnice,
- Cover photo (Naslovnu fotografiju)
Vrlo jednostavno je uraditi sve oko kreiranja i podešavanja prodavnice, pa ti to neće oduzeti puno vremena.
Drugi korak – Dizajniranje proizvoda
Sledeći korak je da izabereš šta ćeš da prodaješ. Varijabilnost proizvoda zavisi od platforme do platforme. Neke platforme imaju veoma široku ponudu, dok se druge fokusiraju na određene niše.
Tada postaviš svoj dizajn na sve ono što želiš od proizvoda, postaviš svoju cenu na proizvod i objaviš prodavnicu. Nakon toga prodavnica je dostupna za kupce i oni mogu da biraju između različitih boja i veličina proizvoda koje određuje POD platforma.
Treći korak – Prodaja
Dok ljudi pretražuju na internetu tražeći da kupe neku majicu ili duks, mogu se i tvoji proizvodi naći negde na njihovom putu potrage.
Tu možeš da primeniš dva pristupa u prodaji.
- Da čekaš da se nekom dopadne nešto od tvojih proizvoda i kupi, ili
- Pošto čekanje može biti prilično mučno i neefikasno (jer ništa ne uspeva preko noći), možeš da reklamiraš svoju prodavnicu na koji god način poželiš.
Na primer jedna od opcija da ljudi brže dođu da vide tvoje proizvode je da kačiš link ka prodavnici na profilima na društvenim mrežama. Nekom se nešto dopadne, naruči, POD platforma automatski biva informisana o tome, priprema sve brže bolje, štampa, šalje a tebi samo legne novac na račun.
Zvuči fenomenalno, zar ne?
Prednosti print on Demand platfome
Nema početnog ulaganja
Većina ljudi ne kreće u ovu priču jer misle da im je potrebna neka određena količina novca da bi krenuli u ovu priču online biznisa. Ali ne treba!
Ovde ti nije ti potreban nikakav početni kapital niti rizikuješ bilo šta i zato možeš bez straha da se upustiš u biznis poduhvat.
Mogućnost promene proizvoda
Zamisli samo da imaš svoju fabriku garderobe a prodaja krene loše, pa nije ni malo jednostavno promeniti celu proizvodnu liniju jer kao prvo to puno košta, a kao drugo oduzima vremena.
Zato, kod Print on Demand platforme, u slučaju da proceniš da neki proizvod nije dovoljno dobar u tvojoj prodavnici, lako i besplatno ga menjaš.
Bez gubitka vremena na logistiku
Ko je naručio, kad, gde, kad se šalje, jel ima dovoljno zaliha, jel toga ima lageru, jel oprema radi kako treba, sve to se tebe ne tiče. O toj logistici ne brineš ti nego POD.
Logistika je uvek veoma kompleksna i zamorna. Jednom kada započnu biznis, ljudi shvate da je upravo logistika ono oko čega troše najviše vremena.
Ovde je sve na POD platformi, pa zato ovo može da ti bude usputni posao, jer nećeš morati da razmišljaš o dopremanju niti otpremanju robe.
Pristup kvalitetnoj opremi
Možeš li da zamisliš koliko je skup kvalitetan štampač za tekstil, a tek njegovo održavanje?
Samostalno započeti biznis je prilično velika investicija.
Print on Demand platforme nude pristup najboljoj opremi, i brinu o kvalitetu štampe.
Mane Print on Demand
Cene
Da ponovimo za svaki slučaj, Print on Demand platforme funkcionišu po prinicipu da tebi legne novac tek onda kada je proizvod naručen i isporučen. A to automatski utiče da sam proizvod bude značajno skuplji, jer nije moguće kupiti na veliko od proizvođača.
Limitirana dostupnost proizvoda
Dešava se ponekad da Print on Demand platforma u nekom momentu neće imati neki od proizvoda koji želiš da implementiraš u svoju prodavnicu.
Nemaš kontrolu nad dostavom
Dostava, kao i celo iskustvo kupovine je nešto na šta ti nemaš uticaj. Zato definitivno želiš da sarađuješ sa pouzdanom Print on Demand platformom, inače se možeš suočiti sa nezadovoljnim kupcima.
Isti slučaj je i kod dropshipping-a, gde kupac tebe smatra odgovornim što mu na primer proizvod nije stigao na vreme, a u stvari je krivica dobavljača.
Zaključak
Pokušali smo da odgovorimo na ključna pitanja kada je u pitanju Print on Demand.
Opisali smo kako funkcioniše, njegove dobre i loše strane, a nadamo se i odagnali neke strahove da se upustiš u ovaj moderan svet današnjeg biznisa čiji je potencijal zarade ogroman.
Print on Demand je svakako sjajan način za zaradu bez rizika, bez gubljenja mnogo vremena, pa je to nešto što bi svako trebao da proba.