U današnjem svetu velike pristrasne potražnje, ne preživi svaki brend. Neki od brendova ne uspevaju da obezbede obećani proizvod ili uslugu, dok neki ne uspevaju da prenesu svoju vrednost i izraze na koji način su različiti, zašto su bolji i zašto su baš oni ti koje Vi treba da izaberete.
Poruka brenda je nešto što Vam može pomoći u ove tri gore navedene situacije. Poruka povezuje Vaš proizvod i Vašu komunikacijsku poruku i usklađuje sve sa Vašom obećanom vrednošću.
Poruka brenda je vrednost Vašeg brenda koju prenosite ciljnoj publici kroz ličnost Vašeg brenda kako biste se pozicionirali na tržištu.
Jednostavno rečeno, Vaša poruka brenda se prenosi ciljnoj publici kroz Vaše proizvode i Vaše verbalne i neverbalne komunikacijske alate koji mogu pravilno da prenesu opis onoga što radite i na koji način se diferencirate od drugih.
Kako da se vaša poruka brenda daleko čuje?
Snažne poruke brenda omogćavaju Vaše visoko konkurentno pozicioniranje i podižu strategiju brenda na viši nivo. Oni se usredsređuju na ono što je važno za Vaše ciljno tržište i komuniciraju ga dosledno i efikasno.
Način na koji reagujete na pitanje o Vašem brendu ili usluzi ili proizvodu i sam ton Vaše poruke ima ogroman uticaj na to kako vaša ciljna publika doživljava Vaš brend.
Vaša poruka brenda treba da bude u skladu sa potrebama i željama ciljnog tržišta. Trebalo bi da je to razlog što kupuju Vaše proizvode.
Istražite upravo ono što Vaši klijenti traže u brendu i kažite im da to obezbeđujete dobro osmišljenom robnom porukom.
Takođe, nemojte da preterate sa obećanjima, to samo može dovesti do loših ciljeva. Vaša poruka brenda treba da prenese samo ono što stvarno i istinski možete da pružite klijentima.
Ne obećavajte da ćete im dati celu tortu kada sve što možete da ponudite je trešnja.
Razmena poruka treba da bude glavni prioritet za bilo koji brend koji želi da stekne udeo u mislima potrošača, kao i tržišni udeo.
Način na koji ljudi percipiraju Vaš brend zavisi koliko o razmeni poruka, toliko i o identitetu brenda i vizuelnom jeziku. Vaša sjajna priča o brendu se prenosi putem poruka brenda.
Sada kada smo ustanovili važnost poruke Vašeg brenda, bacamo se na traženje načina kako da je dostignemo, kako da se Vaša poruku čuje.
Ali zašto je toliko bitno smisliti dobru poruku brenda?
- Just do it
- Because you’re worth it
- Maybe she’s born with it
Pa, ako možete da povežete ove slogane sa brendovima, upravo ste dobili Vaš odgovor.
Ovde možete pronaći tri osnovne stvari koje treba usvojiti kako bi se stvorila poruka brenda koja će Vaš brend izdvojiti iz mase.
Perspektiva poruke brenda
Perspektiva kupca
Prvo, morate ući u glavu vašeg klijenta. Šta im je važno? Ne pretpostavljajte. Razgovarajte sa klijentima, pogledajte ih dobro, obratite pažnju na njih na društvenim mrežama, pratite ih oko tržnog centra. Počnite razmišljati o tome šta Vaši klijenti najviše cene i pratite ključne reči koje čujete od njih.
Interna perspektiva
Da bi Vaše obećanje o brendu bilo podjednako efektivno, kao i efikasno, mora biti istinito. Šta je to u Vašem proizvodu ili usluzi što ga čini jedinstvenim? Gde stvarate vrednost?
Razgovarajte sa ljudima unutar Vaše organizacije. Kao osnivač, kakva je Vaša vizija? Šta je to što Vaš top prodavac radi prilikom zaključenja prodaje? Šta je jedinstveno u vašem proizvodnom procesu?
Perspektiva tržišta
Samo jedan brend može imati top poziciju. Kako se Vaši konkurenti pozicioniraju? Pogledajte njihove slogane. Pročitajte stranicu „o nama“ na njihovim web stranicama.
Na primer, Palmolive se pozicionira kao jedini sapun koji omekšava ruke dok perete suđe. Želite da budete sigurni da je Vaša ponuda vrednosti stvarno različita.
Zaključak
Kada napokon odlučite koja će biti Vaša poruka brenda, ona treba da bude uključena u svaku ponudu proizvoda i poruku i alat komunikacije. Uključite je u dizajn Vaše web stranice, pakovanje proizvoda, pa čak i u Vaše marketinške kampanje.
Neka ta poruka postane vaša, a i mantra vaših zaposlenih.
Vaša poruka brenda su vrata u budućnost, kroz koja će vaš brend preći iz male ideje u brend svetskih razmera.