Konkurencija je toliko velika u današnjem svetu tako da morate iskoristiti svaki dostupan način da probate da nađete nove kupce.
Jedan od glavnih načina kako možemo dopreti do jako velikog broja ljudi bez trošenja novca ili veoma jeftin način su društvene mreže.
Tu se naravno Facebook nameće kao prvi izbor, ispred čak i naizlged popularnijeg Instagram-a, jer nekoliko milijardi ljudi ima profil na toj društvenoj mreži.
Facebook nam nudi nebrojene mogućnosti da dođemo do potencijalnih kupaca i svaki od tih načina je veoma koristan.
Ipak, mi smatramo da se „Lookalike Audience“ pokazao kao naš najbolji saveznik i najmoćniji alat koji Facebook nudi u ove svrhe.
Zato nastavite da čitate ovaj tekst i saznajte kako iskoristiti Facebook Lookalike Audience, a pre toga šta je to tačno.
Šta je Facebook Lookalike Audience?
Lookalike Audience je način da se dođe do novih ljudi, korisnika koji su slični postojećim kupcima ili posetiocima našeg vebsajta.
Uz pomoć Lookalike Audience-a mi ćemo identifikovati ljude za koje postoji veća verovatnoća da će voleti ono što mi nudimo.
Svim menadžerima prodaje i marketinškim ekspertima je poznato da svaki brend ima određen tip ljudi kojih ima najvise među njihovim kupcima. Zajedničke karakteristike kupaca mogu biti bilo koje, ali skoro uvek većina njih ima nešto zajedničko.
Upravo zato je Lookalike Audience toliko koristan svim biznisima, jer nam na taj način Facebook pomaže da brzo i lako dopremo do velikog broja ljudi za koje algoritam smatra da imaju veliki potencijal da bar posete naš vebsajt, ako ne i da kupe naš proizvod.
Pošto Facebook zna veoma mnogo o svojim korisnicima, iako to naravno ne deli sa trećim stranama, na vama je da kreirate nešto što se naziva source audience ili seed audience o čemu ćemo više govoriti u nastavku teksta.
Tek onda ce Facebook biti u stanju da nađe i cilja sve one koji bi značili vama i vašem biznisu.
Kako se koristi Facebook Lookalike Audience?
Sada je vreme da kreirate nešto što se zove source audience na osnovu čega će se formirati FB Lookalike Publika.
Prvo što treba da odredite je koju grupu ćete ciljati.
Kada kažemo grupu, mislimo na različite grupe ljudi koje čine oni koji su pretplaćeni na vaš sadržaj, zatim na one koji posećuju vaš vebsat i tako dalje.
Tu će vam verovatno trebati pomoć alata kao Facebook Insights i Facebook Pixel, a te aplikacije služe da registruju ko je posetio vaš vebsajt preko linka na Facebook-u i slično.
Za koju god grupu da se odlučite, bitno je da ima preko 100 ljudi u njoj, jer je to minimum da bi Facebook kreirao Lookalike Audience.
Preporuka je da ih bude daleko više od 100, kako bi algoritam imao veći uzorak koji treba da obradi, što će samim tim dovesti do preciznijih podataka koje ćete dobiti.
Što se tiče izbora broja ljudi koje ćete uključiti, to zavisi od vas i vaših ciljeva.
Što ima više ljudi, više će „pogodaka“ biti pronađeno, ali isto tako dobijeni rezultati će biti manje precizni. Ako želite da ciljate precizno, onda uvrstite manji broj ljudi, ali svakako mnogo više od 100.
Svakako možede da uključite i druge parametre. Na primer, demografske karakteristike su često korišćene, jer je u mnogo slučajeva najbolje ciljati one koji žive blizu vas.
Tu možete birati godine, lokaciju na kojoj žive i slično.
Kako kreirati Lookalike Audience – Korak po korak
Da bismo vam dodatno olakšali, objasnićemo kako da izvedete kreiranje Lookalike Publike, korak po korak.
1. Otvorite Facebook for Business, zatim izaberite Tools pa Audience.
2. Kliknite na Create audience i izaberite opciju Lookalike Audience
3. U trećem koraku dolazi na red source audience o čemu smo detaljno pričali u prethodnom paragrafu. Napravite izbor između informacija vezanih korisnike, informacija dobijenih pomoću Facebook Pixel itd.
4. Sada birate države koje želite. To su države ili čak regioni gde će Facebook naći ljudi za vašu Lookalike Publiku. To je tzv. geo-filter.
Bitno je da napomenemo da nije bitno da li u source audience-u imate ljude iz te države. Ne morate imati nikog iz te države, ali će Facebook svakako pronaći koristeći ostale parametre pretrage. To je veoma korisna opcija ako želite da proširite poslovanje na neku drugu teritoriju.
5. Vreme je da odaberete broj ljudi koje želite da uključite u pretragu. Skala je od 1 do 10 i kao što smo već rekli, što više ljudi izaberete, to ćete dopreti do više njih, ali sa manje sličnosti i obrnuto. Facebook će vas tokom ovog koraka obavestiti koliko je očekivano da će pronaći ljudi na osnovu parametara koje ste uneli.
6. Iako je potrebno do 24 sata da se kreira Lookalike Audience, vi možete nastaviti sa šestim korakom koji podrazumeva kreiranje reklame. Idite na Adverts Manager, kliknite na Tools, zatim Audiences i tu ćete videti da li je Lookalike Audience spreman. Ako jeste, kliknite na Create Advert i tada je sve spremno.
Facebook Lookalike Audience Saveti
Generalno ne možete napraviti veliku grešku, ali svakako je bitno da obraćate pažnju na detalje jer što bolje parametre podesite na početku, to će vam kasnije Lookalike Audience biti više od koristi.
Pa eto i par saveta za to, za početak:
Birajte one koji su više puta kupovali od vas
Ako vam je cilj da pronađete Lookalike Publiku visokog kvaliteta, pre nego što će uključiti puno ljudi, neka za početak ona uključuje one koji su kupovali više puta od vas.
Ni sa dve ili više kupovina na vašem vebsajtu se već mogu posmatrati kao lojalni kupci.
Lookalike Audience bi trebalo da obuhvati i one koji su skoro posećivali vaš vebsajt
Svi oni koji su skoro posećivali vaš vebsajt, a to znači u poslednjih nekoliko dana mogu takođe biti uvršteni. Posebno obratite pažnju na posete u poslednjih 48 i 72 sata.
Ne zaboravite na Instagram
Instagram već nekoliko godina ima podjednaku (za neke stvar i veću) popularnost kao i Facebook.
Zato kada kreirate Facebook Lookalike Audience, obratite pažnju i na one koji su u poslednjih mesec ili dva dana na neki način imali veze sa vašim Instagram biznis profilom.
Izbegavajte previše široke pojmove
Nešto poput „svi koji su posetili vebsajt“ i slično, treba izbegavati. Vrlo je mala verovatnoća da ćete tako postići željeni cilj. Mnogo je verovatnije da nećete dobiti Lookalike Publiku kakvu ste želeli.
Zaključak
Na raspolaganju imate Facebook koji koristi preko milijardu ljudi svaki dan.
Pošto smo navikli na postojanje takvih društvenih mreža, često uopšte ne uviđamo kakve nam sve to mogućnosti nudi.
Pre samo 20tak godina je bilo nemoguće doći do toliko velike publike ako nemate milione dolara na raspolaganju za marketinšku kampanju. Sada je nekoliko klikova sve što treba da uradite da unapredite poslovanje svog biznisa značajno.
Počnite odmah tako što ćete kreirati Lookalike Audience.