Sećaš li se svoje poslednje online kupovine?
Probaj da se setiš nečeg na stranici na kojoj si naručio/la taj proizvod. Verujemo da se sigurno ne sećaš tekstualnog opisa proizvoda, ali da ti se kao kroz maglu u sećanju provlači vizualni prikaz proizvoda.
Dobra fotografija proizvoda je daleko više od “samo fotografije”.
Prikaz proizvoda direktno utiče na prodaju i predstavlja KRITIČNU TAČKU u kupovini. Prezentacija proizvoda utiče na građenje želje, poverenja kod kupca, širenje svesti o brendu, ali ti pomaže i da se izdvojiš od konkurencije.
U ovom tekstu ćemo pokriti sve bitne stvari vezane za dobar prikaz proizvoda, od toga zašto je bitno imati dobru fotografiju proizvoda, šta je to dobra fotografija i kako do nje doći.
Zašto je bitno imati dobru fotku proizvoda?
Kada nemamo fizički proizvod koji korisnik može imati u svojim rukama, onda je glavni faktor u donošenju odluke za kupovinu dobra prezentacija proizvoda na sajtu. Dakle, visoko kvalitetne fotografije proizvoda su ključne u pravljenju uspešnog e Commerce-a.
Evo i par statistika iz istraživanja koje potkrepljuju ovu tvrdnju:
- 90% kupaca tvrdi da je najbitniji faktor za online prodaju dobra fotografija proizvoda
- 75% ljudi se oslanja isključivo na fotografiju proizvoda kada odlučuje da li će naručiti nešto
- 65% ljudi na svetu uče na osnovu slike
- Kada je fotografija proizvoda dobra, povećavamo šansu za oko 40% da će je kupci podeliti sa drugima
- MIT istraživanje je otkrilo da ljudski mozak procesuira slike u 13 milisekundi, tako da tvoji kupci svoj prvi utisak o kvalitetu tvog brenda i proizvoda dobijaju na osnovu slike proizvoda
Šta sve čini dobru fotografiju proizvoda?
Kvalitetna fotka bi mora oslikavati proizvod onako kakav je u realnosti, ili što je približnije moguće.
Proizvod na njoj pre svega mora biti dobro osvetljen i jasno vidljiv, a pored toga dobra fotografija proizvoda mora da ima:
- Boju proizvoda i printa koja je prikazana na većini ekrana približna boji fizičkog proizvoda
- Vidljivu teksturu i verodostojan oblik proizvoda
- Verodostojan prikaz veličine printa
- Omogućenu opciju zumiranja
- Visok kvalitet, a što manji broj kilobajta (da bi se stranica sajta brže učitala)
- Adekvatne alt tagove
- Wow efekat – Da bude lepo na oko i izazove “wow” reakciju
Na ovaj način će krajnji kupci biti zaista zadovoljni, jer su dobili ono što su poručili i što su videli na sajtu.
Boja proizvoda i printa – Da se razumemo, boja prikazanog proizvoda nikada neće biti ista kao što je u realnosti jer od toga zavisi tip ekrana na kojem se gleda, osvetljenost i još dosta drugih faktora na koje ne možemo uticati. Isto važi i za boju dizajna na proizvodu (kada je npr. Print on Demand proizvod u pitanju).
Zato je Brendly napravio vodič u kojem možeš videti kako prilagoditi svoj dizajn DTG štampačima, te će tvoj dizajn na fizičkom proizvodu biti što približniji prikazu na ekranu.
Proporcije printa i oblik proizvoda – Brendly programeri su dugo radili na tome i proporcije prikazanog dizajna na ekranu uskladili sa proporcijama na fizičkom proizvodu, kako bi krajnji kupci bili zadovoljni dobijenim proizvodom.
Ono što je veliki izazov, a mnogi zanemaruju je i prikaz oblika proizvoda. Profesionalci koji se bave obradom fotografije često seku, menjaju i ulepšavaju proizvod tako da izgleda lepo i dobiju u potpunosti drugi oblik proizvoda onom u realnosti.
Brendly se postarao da proizvodi izgledaju lepo, ali i da se na njima rade minimalna ulepšavanja u programima za grafičku obradu fotografije, kako bi se održao visok nivo transparentnosti.
Opcija zumiranja – Ova opcija je od izuzetnog značaja, jer kupcima omogućava da istraže najsitnije detalje proizvoda, kao i da vide ona često sitna slova koja se nalaze na dizajnu.
Osim zuma na stranici proizvoda, ako se pređe mišem (ili se zadrži palac na mobilnoj verziji sajta) preko nekog proizvoda na grupnom prikazu (stranici prodavnice) na Brendly prodavnicama ćete imati automatsko zumiranje dizajna.
HQ (visok kvalitet), mali broj kilobajta – Ako znate informaciju da se 50% korisnika gubi za svaki dodatni sekund učitavanja web stranice posle 2,5s, onda će vam biti jasno zašto je optimizacija fotografija bitna. Brendly platforma automatski kompresuje slike proizvoda, tako da za to ne morate brinuti.
Alt tagovi – Neko je pretražio “Najbolji tata majica” i u rezultatima se pojavila baš majica sa vaše online prodavnice. To se nije desilo slučajno. Google dobija informacije o onome što se nalazi na slici preko “alt tag-a” koji se umeće putem koda. Ovo je nešto što Brendly takođe radi za svoje korisnike, te će se u alt tag-u pronaći ime proizvoda.
Wow! – Ili barem “uhh, kako dobro” – nešto što svi mi kao prodavci želimo da kupci pomisle kada vide našu fotku proizvoda. Jednostavno, proizvod mora biti skladan, “lep za oko” da bi se prodavao, a u svemu tome je potrebna kvalitetna obrada nakon fotkanja.
Ali postavlja se pitanje:
Kako doći do dobre fotografije proizvoda?
Iako mnogi misle da je dovoljno imati mobilni telefon sa dobrom kamerom za pravljenje kvalitetne fotografije proizvoda ili mokapa, to i nije baš tako.
Pre svega da bi se dobila dobra fotografija proizvoda potrebno je dobro studijsko osvetljenje za fotografisanje, skup fotoaparat, modeli ili lutke i veliki broj alata koji su tu da se napravi dobra fotka.
Dobri fotografi su skupi i to je činjenica.
Ako želiš da ti profesionalac odradi posao, potrebno je spremiti dobru količinu novca za to. Potreban je neko sa vrhunskim aparatom, ko zna kako i pod kojim uglom da fotka, da podesi neravnine na materijalu gde treba, ali i da ima uslove za sve to (dobar foto studio).
Dodatno, uz fotografa je potreban i dizajner koji će raditi obradu fotografija.
Kada fotografi rade sami često nemaju osećaj za boje koji je potreban kako bi se verodostojnost u odnosu na fizički proizvod održala. Samo pravljenje mokapa može biti pakleno težak zadatak za čak i one vrhunske fotografe, jer je posao za sebe i zahteva specifično iskustvo, iz ove oblasti.
Osim toga potrebno je i poznavati tržište, odnosno ispitati koji mokapovi najbolje prolaze u prodaji kako bismo doneli pravu odluku i uputili fotografa kako da fotka. Na to da li najbolje prolazi mokap majice na podu, na čoveku ili lutki, odgovoriće rezultat istraživanja.
Dakle, potrebna je ekspertiza u tome koje mokapovi prodaju.
Zaključak
Dobrim vizualima se ostvaruje kredibilitet i ne smeju se zanemariti.
Za nekog ko nema dovoljno sredstava ili vremena da pored šivenja, štampanja i organizacije proizvodnje i logistike ovo može biti dodatna tegoba. Zato je Brendly tu da svojim korisnicima ponudi rešenje u vidu svoje Print on Demand platforme na kojoj se nalaze testirane, stručno obrađene fotke proizvoda, odnosno mokapovi.
U samo par klikova se na njih mogu postaviti dizajni i krenuti sa prodajom.
Ako te interesuje više šta je to print on demand i kako možeš pokrenuti svoju prodavnicu ovog tipa na Brendly-ju, mi imamo objašnjenje i vodiče za to.