Šav, po šav, majica.
U ovom tekstu ćemo ti objasniti sve što je potrebno da znaš o šivenju proizvoda (majica, dukseva, itd.) kojima ćeš se dičiti. Iako mnogi misle da je za proizvod koji će se prodavati dovoljno imati singericu u ćošku sobe, grdno greše u proceni.
Prethodno smo objasnili kako se dolazi do materijala i koje se sve prepreke i izazovi moraju savladati i da za to postoji veliki broj načina. Tako je i ovde, postoje različiti putevi kojima se može doći do cilja i svaki od njih ima svoje prednosti i mane.
Tako da možeš:
- Sve uraditi sam/a
- Pronaći partnera u obliku šivare
- Odabrati Brendly
Počećemo od definitivno najteže opcije u kojoj radiš sve sam/a.
Šivenje na moj način
Pođimo od toga da sve želiš sam/a i da nećeš da preskačeš korake u pravljenju/šivenju svog proizvoda.
Pre svega, da bi se sašio adekvatan proizvod koji će izazvati pozitivne reakcije kod kupaca mora se krenuti od modelovanja.
Modelovanjem se izrađuje šablon/model odevnog predmeta. Za ovo zanimanje (modelarstvo) postoje fakulteti koji traju 4 godine, što ukazuje na kompleksnost toga čime se modelari bave.
Za to je potrebno istražiti tržište, trendove, materijale, a zatim preći na testiranje različitih modela. Osim ako nisi modelar, a nećeš da preskačeš korake, ovo će te koštati.
Potrebno je puno puta ponoviti postupak kako bi se došlo do modela koji će biti dovoljno dobar za komercijalnu prodaju. Ovi zadaci iziskuju dosta vremena, a kao što rekosmo i iskustva i znanja.
Kada se model izradi, sledeći korak je krojenje. Ne šivenje, već krojenje, iako ova dva termina ljudi često mešaju.
Za krojenje/sečenje tekstila su ti potrebne mašine, a sa njima i iskusni krojači koji će znati da rade na njima. Mašine za ručno krojenje su jeftinije, dok su mašine za lasersko krojenje totalno neisplative za nekog ko nema razrađen posao i ogromne količine proizvoda koje treba da proizvede.
Ako se samo upustiš u istraživanje mašina za krojenje videćeš da za većinu na prodajnim sajtovima i ne postoji cena, već prodavci čekaju upite pa određuju cenu. To dosta govori o samom tržištu.
Svakako ako se odlučiš da pokreneš svoju proizvodnju imaj na umu da će ti biti potreban ozbiljan novčani kapital, a uz to će te pratiti veliki rizik, jer je da bi se posao obavio na pravi način potrebno veliko iskustvo i znanje.
Do sada smo verovatno došli do toga da sopstvena proizvodnja od nule nije najbolja opcija. Još kada znamo da pre svih ovih radnji treba nabaviti materijal, onda glava stvarno počinje da boli.
Ipak, ako imaš materijal možeš odabrati lakšu opciju i odneti ga krojaču, koji će na osnovu modela, odnosno krojne slike skrojiti proizvod.
Opet napominjemo da postoje dva načina krojenja – laserski i ručno.
Ako se proizvodi kroje ručno, povećava se šansa za greškom i nepreciznošću, odnosno da proizvodi ne budu onakvi kako su prethodno modelovani.
Zato je lasersko krojenje znatno bolja opcija.
Ali… da bi firma koja se bavi laserskim krojenjem pristala na saradnju potrebne su ozbiljne količine. Jednostavno, ne isplati im se da rade sa malim količinama. Tako da kada si na početku, ručno krojenje je jedina opcija.
Ako odabereš ovaj put i da sve radiš na svoju ruku, tek sada možeš krenuti sa šivenjem proizvoda.
Recimo da i želiš svoju šivaru opet ćeš naići na iste probleme koje smo spomenuli pre u tekstu. Dobri radnici su retki, a koštaju, a isto važi i za neophodne mašine za šivenje.
Ipak, sreća naša pa postoje šivare.
Prepusti posao šivari, svom partneru
Šivare su tu da ti pomognu i skrate listu stvari koje moraš uraditi.
Kod njih možeš otići sa materijalom i šivare će ti često ponuditi svoje modele, te usluge krojenja i šivenja.
Ono što je problem je što su to najobičniji krojevi i vrlo verovatno neće ispuniti očekivanja nekog ko pravi brendiranu garderobu. Zato je velika verovatnoća da ćeš opet morati da nađeš modelara, kako bi se napravili adekvatni modeli proizvoda.
Šivare nećeš zapanjiti svojom velikom idejom o brendu koji će prodavati na stotine proizvoda i neće ti lako dati dobru cenu. Moraćeš da znatno ojačaš poslovanje, kako bi ojačao/la svoju pregovaračku moć i izborio/la se za dobru cenu kod šivare.
Izbor pravog partnera na ovom polju je zaista krupan zadatak. Potrebno je naći pouzdanu šivaru, koja će biti tu pri ruci da došije neke količine kada zafale, ali pre svega profesionalce, odnosno dobre radnike koji imaju jednako dobre mašine.
Najčešći problem u manjim zemljama kakva je Srbija je taj što su šivare generalno takve da u njima nema preterane automatizacije i oslanjaju se na ljude, a gde su ljudi, tu su greške. Često dolazi do toga da se majice/duksevi ili bilo koji drugi proizvodi loše sašiju, što izaziva nezadovoljstvo kupaca, potrebu za kontrolom i naravno neminovnost – reklamacije.
Kada se pronađe idealan partner za šivenje, sledeći koraci su skladištenje gotovih proizvoda, upravljanje zalihama, kao i nabavka novog materijala, itd.
Istina, neke od šivara nude opciju skladištenja, gde će vam u nekom svom magacinu čuvati proizvode. Ono što je loše kod toga je što će ih gotovo uvek boleti briga da ti proizvodi budu opeglani, 100% čisti i da ih prosleđuju vama, štampariji koja će ih dalje obraditi, ili krajnjem kupcu, onako kako treba.
Zato ćeš morati da učestvuješ u kontroli kvaliteta i organizaciji pakovanja i slanja proizvoda.
A gde to ima da se ništa od toga ne radi, a da imaš kvalitetne proizvode i baviš se samo dizajnom, marketingom i brendiranjem?
Pa ima, za tako nešto su tu Print on Demand platforme, kakva je Brendly.
Brendly – Oni šiju, ti šij marketing
Ekipa iz Brendly-ja je tu da se umesto tebe bavi nabavkom materijala, istraživanjem krojeva, krojenjem, testiranjem, šivenjem, skladištenjem proizvoda, štampanjem, pakovanjem i isporukom, kontrolom kvaliteta i reklamacijama, korisničkom podrškom, a uz sve to ti nudi mogućnost otvaranja sopstvenog online shop-a uz samo par klikova sa kojeg možeš prodavati.
Početni troškovi, ukoliko odabereš Brendly su ti 0rsd. Impresivno, zar ne?