Osmi mart je jako blizu, a to znači i da zainteresovanost za poklone za ovaj praznik raste. Sada je idealno vreme da počnete da kreirate poklone sa temom 8. Marta, a koji su to najbolji dizajni i koji se pokloni najviše traže – saznaćete u ovom članku.
Koji dizajn/tema odeće je aktuelna za 8. Mart?
Dan žena će ove godine biti preplavljen sa 3 glavne teme dizajna:
- Eco Feminist
- Telo žene
- Snaga žena (poznatije kao Women’s Power)
- Buduće feministkinje
Svaku ovu stavku ćemo objasniti ponaosob, a krenućemo sa Eco Feminist temom.
Eco Feminist dizajn
U samo poslednjih godinu dana bili smo svedoci ogromnih prirodnih katastrofa: u 2019. smo doživeli da ogroman deo Amazonske prašume izgori, a zatim smo shvatili da postoji ogromna zagađenost vazduha u multimilionskim gradovima.
Nažalost, desio se nestanak nekoliko vrsta (setimo se samo Belog Nosoroga), na početku ove 2020. Godine Australijski požari koje je čovek podmetnuo, i još mnogo drugih katastrofa.
I sami znamo da su žene vrlo osećajna bića, i da ove katastrofe ne mogu proći nezapaženo pored njih. Zato je ova vrsta dizajna na prvom mestu.
Koje su odlike Eco Feminist dizajna?
Ako želimo ukratko, to bi bila briga žena/devojaka o prirodi.
Ovaj tip dizajna karakteriše taj opušteniji stil, linije ne moraju biti perfektne, fontovi ne moraju biti serif ili sans-serif, već script ili display kategorije.
Druga karakteristika je da svaki Eco Feminist dizajn sadrži neku tekstualnu ili vizualnu poruku koja ima veze sa: prirodom, planetom, životinjama, biljkama, dakle sve ono što pati onda kada se desi ekološka katastrofa.
Feminist Bodies
Još od 60tih godina prošlog veka žene se snažno bore da ostvare svoja prava.
U poslednjih par godina smo svedoci povećanja jednakosti sa muškarcima, i žene naravno žele da taj ogroman uspeh slave na Dan Žena.
Žene su pobednici, one ruše stereotipe. One su sve smelije da pokazuju svoje telo, svoj karakter i poglede na svet.
Ove 2 rečenice imaju dosta uticaja na dizajn koji će se prodavati ovog Dana Žena, a evo kako taj dizajn izgleda.
Koje su odlike Feminist Bodies dizajna?
Feminist Bodies dizajn uvek sadrži jedan bitan detalj: ilustrovani način prikazivanja dela ženkog tela. Žene na ovaj način šalju poruku da su nezavisne, da su snažne i da se ne stide svog tela.
Obično uz takvu neku ilustraciju ide i rečenica koja hrabri žene da se ne stide da ostvare svoj potencijal u svetu gde muškarci većinom vladaju.
Snaga Žena (Women’s power)
Svi znamo za ovu snažnu krilaticu. Naziv nastao 70tih godina da ohrabri žene da se bore protiv nejednakosti je danas postao jedan od najkorišćenijih uzrečića u ženskom svetu.
Uzrečica koja spaja sve žene ovog svetu, koje podržavaju jedna drugu i pomažu se u ovom okrutnom svetu.
Šta karakteriše Women’s Power dizajna?
Ovaj dizajn karakteriše vrlo vedre ilustracije pune boja.
Često se koriste roze i crvena boja, ali u poslednjih par godina sve češće možemo videti ovaj dizajn sa žutom ili narandžastom pozadinom.
Ruka podignuta u vis sa skupljenom šakom je takođe jedan od neizostavnih elemenata kada je u pitanju dizajn za Women’s Power.
Ona može da ide zajedno sa tekstom ili pozadinskom ilustracijom koja ne treba biti previše jaka, kako bi Ruka ostala u prvom planu.
Buduće feministkinje
Ovo je trend koji je u porastu poslednje 3-4 godine. Njega karakterišu moderne majke koje žele da i njihove ćerkice znaju da se izbore za sebe.
Obično je to vrlo prost dizajn, koji sadrži samo jednu rečenu teksta. Na primer, „Future World Leader“ „Girl’s Power“ ili „Future Feminist“.
Ovaj stil često kombinuje sans i sans-serifne fontove sa scripti fontovima. Ovaj kontrast izgleda vrlo lepo i čitko kada se odštampa na komadu odeće.
Future Feminist trend će prema mišljenju mnogih stručnjaka samo biti u porastu u godinama koje slede, a praktikovaće ga većinom mlade porodice, čiji roditelji znaju šta je danas moderno.
Koji tipovi grafičkog dizajna su aktuelni
U našem prošlom blogu smo predstavili 3 trenda u grafičkom dizajnu za 2020 godinu. Ovde možete pročitati više o njima <- kliknite ovde, a mi ćemo u blogu koji upravo čitate samo ukratko objasniti odlike svakog od ta 3 dizajna.
Retrowave – vraćanje u 80te
Sećate se 80tih? Ako ne, nema veze jer prosto je nemoguće da niste naišli na neku seriju, film, reklamu ili marketinšku kampanju koja u velikoj meri ne koristi te retro fazone.
Retrowave, poznat i kao Syntwave, jedan je od najprepoznatljivijih stilova u dizajnu danas. Nastao je 80-ih godina XX veka.
Stil je počeo kao muzički žanr, ali kasnije se širio i na filmove kao i video igre. Kao i sve drugo iz 80-ih, ovaj stil je polako ali sigurno otišao u zaborav.
Međutim to nije dugo trajalo pošto ponovo stupa na scenu kroz muziku iz filma Drive iz 2011. godine i od tada postaje jedan od najpopularnijih stilova što se grafičkog dizajna tiče, i 2020. godine dostiže svoj vrhunac.
3D i realizam
Sledeći ali ništa manje važan stil u dizajnu je 3D dizajn.
Prosti i zanimljivo predstavljeni 3D objekti su ključna stvar zbog kojih je ovaj stil sve popularniji. Potpuno drugačiji pristup u prikazivanju vizuelnih objekata daje ovom stilu osećaj jedinstvenosti.
Kombinacijom 3D objekata i tekstura sa minimalističkim detaljima ovaj stil na neki način predstavlja most između elegantnog i kompleksnog dizajna.
Odličan stil za sve umetnike koji se bave digitalnom umetnošću i ilustracijama.
Dvobojni dizajn
Prost stil koji se sastoji iz dva dela:
• Jakih elemenata
• Jakog kontrasta u boji
Ključna odlika ovog stila je jednostavnost. Zbog toga primećujemo da je sve više telefona dizajnirano baš na ovaj način.
Jedinstven način dizajna pruža dizajnerima prost ali jedinstven način da se razlikuju od konkurencije koristeći samo 2 tematske boje.
“Šta ako želim da imam svoju prodavnicu odeće, ali nemam nekoliko hiljada eura za ulaganje?”
Odlično pitanje. TO je problem sa kojim se susreću mnogi mladu i entuzijastični ljudi koji bi želeli da imaju svoj brend odeće. Ali kako ga pokrenuti kada su potrebna ogromna ulaganja?
Hmm, mislim da mi možemo da vam pomognemo.
Mi, tačnije Brendly platforma omogućava ljudima da potpuno besplatno otvore svoju internet prodavnicu. Da, to znači da ćete imati link do vaše prodavnice, i da je prodavnica 100% besplatna, a možete je i prilagođavati po svom ukusu.
Dalje ćete imati razne alate pomoću kojih možete uploadovati vaš dizajn i istog trenutka prodati odevne predmete, ili neke druge sa tim dizajnom na sebi.
Kada neko poruči majicu preko vaše prodavnice mi radimo štampanje na odeći/drugim proizvodima koje nudimo i sve to šaljemo u paketu sa nalepnicom vašeg brenda.
Da, to takođe znači da mi radimo sav logistički deo posla. Ne morate da se svađate sa štamparijama oko kvaliteta, ili što kasne, ili što su cene previsoke. Kod nas dobijate kvalitet koji je standardizovan.
Ako vam se ovo čini kao zanimljiva ideja, pridružite se Brendly-ju!
Ko zna…
Možda ćete baš vi za par meseci prodavati hiljade komada odeće mesečno. I dok uživate u plodovima svog rada i stvarate nove ideje za vaš brend, mi ćemo raditi dosadan deo.
Šta mislite o tome?