Koji su to trendovi u grafičkom dizajnu koji će biti dominantni u 2020. godini?
U ovom blogu ćete saznati za 3 aktuelna trenda, koje možete iskoristiti za vaš brend ili biznis.
Počećemo od jednog od najpopularnijih novih (starih) trendova.
Retro talas (Retrowave) – trend u dizajnu koji vraća u 80-te
Retrowave, drugačije poznat kao Synthwave, je jedan od najprepoznatljivijih tipova dizajna danas. Sigurno ste prepoznali ovaj stil spajanja slike i teksta:
Ovaj stil je nastao 80-tih godina. Počeo je kao muzički žanr, kasnije se proširio na filmove kao i na video igre. Iako je ovaj stil imao ogromnu popularnost, kao i sve (ili većina toga) što je nekada bilo popularno, otišao je u zaborav.
Ovaj stil je ponovo postao popularan kada je izašao film Drive 2011. godine zbog svoje muzike unutar filma koja je imala elemente “starog” Retrowave-a.
U godinama koje će doći, sve je više umetnika koristilo ovaj stil za izražavanje, tako da u 2020. ovaj stil dostiže vrhunac kada je grafički dizajn u pitanju.
Odlike Retrowave grafičkog dizajna
Većina slika napravljenih u ovom stilu se nalazi na tamnoj pozadini, gde pozadinu čini i (najčešće) plavi vizualni prikaz muzike.
Obično se na sredini, iznad pozadine, nalazi tekst u dva reda:
- Prvi red je pink boje, i ima “glow” efekat
- Drugi red je najčešće napisan u sans-serif fontu i ima mnogo efekata: metal look efekat, bevel and emboss, glow, senke, unutrašnje senke i još nekoliko drugih efekata
Takođe, u pozadini se može nalaziti slika nekog poznatog grada, na primer Los Angelesa, u bojama Retrowave-a, a to su: pink, plava, siva, crna.
Ono što primećujemo preko Google-ovog servisa za praćenje trendova je da je Retrowave u stalnom porastu:
S obzirom da je ovaj trend usko povezan sa `80 godinama prošlog veka, odlična je stvar što postoji cela grupa generacija koje se sa nostalgijom i lepim osećanjima sećaju tog doba.
To može da bude odličan indikator da bi proizvodi sa tom vrstom dizajna prodavali sve više i više u mesecima koji dolaze.
Tu je i druga grupa ljudi koji žele da poseduju takve odevne predmete: mlađe generacije koje veličaju ta vremena.
Jedan od primera je serija Stranger Things, čija se radnja odigrava u 80tim godina prošlog veka, i koje je jedna od najgledanijih serija današnjice.
3D i realizam – fantastičan spoj u grafičkom dizajnu!
Ovde ćemo govoriti o drugom, ali ništa manje važnom trendu u grafičkom dizajnu u 2020.
Ako kreirate digitalnu umetnost i bavite se ilustracijama, verovatno ste primetili da sve više klijenata traži da slike imaju taj “realan” efekat. Odnosno, traže da ilustracije liče kao prave zahvaljujući “3D efektu”.
Iako je za većinu umetnika koji se bave grafičkim dizajnom ova vrsta ilustracija preteška, ona postaje “must-know” za ozbiljnije projekte.
Zašto ovaj stil postaje popularniji?
Razlog je jednostavan, zato što je potpuno drugačiji od onoga što smo gledali godinama.
Ovaj stil sadrži proste 3D objekte koji su vrlo zanimljivo predstavljeni na celokupnoj ilustraciji.
Primera radi, za većinu dizajna ovog tipa nema elemenata “gravitacije”. Drugim rečima, objekti su raspoređeni tako da nam treba često i više od 10 sekundi da shvatimo celokupnu kompoziciju.
Kombinovanjem 3D objekata i tekstura sa minimalističkim detaljima, umetnici uspevaju da popune tu prazninu koja je postojala između elegantnog dizajna i kompeksnog dizajna koji je bio fokusiran na detalje.
Primećujemo da 3D ilustracije sadrže elemente oba stila.
Ono što je bilo nekad ne važi danas
Do pre petnaestak godia realizam je zauzeo „statusom quo“ u grafičkom dizajnu.
Ali, dok je potražnja za različitim grafičkim dizajnima rasla, tako je i rasla potražnja za novim pravcima u digitalnoj umetnosti.
Ako želite da zadržite ciljnu grupu duže pri vašoj ideji, spoj 3D stila i realizma će vam u tome pomoći.
Dvobojni (Bicolor) dizajn
Ovaj stil se sastoji iz 2 dela:
- Jakih elemenata
- Jakog kontrasta u boji
Kao što samo ime kaže – tu su 2 boje i kompozicija. Odlika ovog stila je jednostavnost.
Radi boljeg razumevanja, evo nekoliko primera Bicolor dizajna:
A evo još jednog primera:
Bicolor primećujemo i kod dizajna telefona: sve više telefona ima zadnju stranu u gradientu 2 boje.
Sve je više dizajnera koji su tražili način da se razlikuju od radova drugih umetnika, a koji su rešenje našli u korišćenju samo 2 tematske boje.
Ako svi koriste mnogo boje, zašto vi ne biste koristili samo 2 i tako se potpuno diferencirali od konkurencije?
Trendovi u grafičkom dizajnu u 2020. – Zaključak
Danas smo naučili 3 pravca koja će biti jako popularna u 2020 godini kada je grafički dizajn u pitanu.
Dizajner si? Uvek si maštao da imaš svoj brend?
Možda će te zanimati ko smo mi. Poseti našu početnu stranicu i pročitaj više. Verujemo da će ti se svideti ono što imamo da ponudimo.
Hvala na čitanju!